وقتی روز به‌ روز بزرگتر می‌شوی

روایت رشد من

فاطمه.ح
متولد 81 ام. اوایل دهه 90 دهه‌هشتادی بودن در این فضا خیلی حس پرافتخاری به بهم می‌داد چون همه یا دهه هفتادی بودند یا دهه شصتی. من از 13-14 سالگی شروع کردم به نوشتن.


روانشناسی را در دانشگاه انتخاب کردم. برخلاف خیلی‌ها که به هوایِ بیشتر شناختن خودشان وارد این رشته می‌شوند، توهمِ کشف خودم را نداشتم.
اما کشف شدم، توسط خودم. هویتم را لابه‌لای درخت‌های خوابگاه خوارزمی کرج پیدا کردم و در مسیر تکراری کرج به گیلان جا گذاشتم.


دوست دارم یک کاری کنم. هر کاری. اینجا کارم نوشتن است و صادقانه بگویم، دوست دارم خیلی خوب بنویسم. هدفم از این وبلاگ از سال 1402 دیگر همین است.

***
به راه بادیه
به راه بادیه
بادیه بادیه
به راه به راه
نشستن باطل
نشستن باطل
باطل باطل
مراد مراد


بایگانی

آرامش قبل از طوفان؟

پنجشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۷، ۰۷:۳۶ ب.ظ
اغلبِ اوقات حس می‌کنم ذهنم خالیه. می‌تونم ساعت‌ها به چیزی فکر نکنم. یا گمونم چیزی وجود نداره که تو ذهنم سنگینی کنه. منظورم سوایِ موقعیت‌هایی هست که یه مشکلی برام پیش اومده و درگیرم؛ موقعیت‌های عادی رو می‌گم؛ مثل الان. یه لیستی مرکب از کارهای مفید، غیرمفید، خوندنی و نوشتنی تو ذهنمه و هیچ‌کدومشون سنگینی نمی‌کنه. استرس نداره. آزاردهنده نیست. یه جور آرامش یا حتی شاید شما بگین بی‌خیالیِ خاصی دارم. زندگی به روزمره‌ترین شکلِ ممکن می‌گذره و من ازش لذت می‌برم. هیچ هیجانی -با کمی اغراق- زیرِ پوستم در جریان نیست و این نه تنها ناراحتم نمی‌کنه بلکه خوشاینده.
تو این لحظه حس نمی‌کنم از زندگی چیزِ خاصی بخوام. دلم می‌خواد جریان غالبا آرومِش ادامه پیدا کنه، فراز و نشیب داشته باشه و بالاخره یه‌جایی بایسته. رویاهای بزرگی ندارم حقیقتاً و حتی احساسِ اینکه نیازی به رویای بزرگ داشته باشم رو در خودم نمی‌بینم. دراز کشیدن درحالتی که الان هستم، با دمایِ مناسب هوا که تو هال در جریانه، با موسیقی‌ای که ربطی به حالِ الانم نداره و با انگشت‌هایی که تایپ می‌کنن همونقدر حسِ خوبی داره که وقتی می‌رم بیرون تو طبیعت. حس نمی‌کنم بیرون و درون مرز خاصی برام داشته باشن یا تغییر عجیبی در زندگیم ایجاد کنن. اتفاقای مهم زندگیم تو دو عضو مهم بدنم میوفته. یکی قلب. یکی مغز. الان هر دو آرومه.
موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۲۱
فاطمه .ح

نظرات  (۱)

۲۲ تیر ۹۷ ، ۰۳:۲۲ منوچهر منطق
جالب بود...
خوشم میاد درست نگارش می‌کنین!!! مثلا نیم فاصله رو رعایت می‌کنین و نقطه رو به کلمه قبل می‌چسبونین و با فاصله از کلمه بعد!!!
پاسخ:
هاهاها، ممنون :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">