وقتی روز به‌ روز بزرگتر می‌شوی

روایت رشد من

فاطمه.ح
متولد 81 ام. اوایل دهه 90 دهه‌هشتادی بودن در این فضا خیلی حس پرافتخاری به بهم می‌داد چون همه یا دهه هفتادی بودند یا دهه شصتی. من از 13-14 سالگی شروع کردم به نوشتن.


روانشناسی را در دانشگاه انتخاب کردم. برخلاف خیلی‌ها که به هوایِ بیشتر شناختن خودشان وارد این رشته می‌شوند، توهمِ کشف خودم را نداشتم.
اما کشف شدم، توسط خودم. هویتم را لابه‌لای درخت‌های خوابگاه خوارزمی کرج پیدا کردم و در مسیر تکراری کرج به گیلان جا گذاشتم.


دوست دارم یک کاری کنم. هر کاری. اینجا کارم نوشتن است و صادقانه بگویم، دوست دارم خیلی خوب بنویسم. هدفم از این وبلاگ از سال 1402 دیگر همین است.

***
به راه بادیه
به راه بادیه
بادیه بادیه
به راه به راه
نشستن باطل
نشستن باطل
باطل باطل
مراد مراد


بایگانی
وقتی پست قبلی را می‌نوشتم، می‌دانستم می‌خواهم درمورد کدام تجربیاتم صحبت کنم و کدام نکات را در ادامه بیان کنم اما پیشامدهای پیش‌بینی‌ نشده‌ای که باعث دور شدن من از نوشتن مطلب شد، باعث شده حافظه‌ام در این مورد ضعیف شود و نتوانم دقیق اهداف نوشته‌ام را بازیابی کنم.

کلی هم برای ادامه دادن آن نوشتم اما بنظرم قابل قبول نیامد. فکر کنم بهتر است این سکته را رها کنم. البته عناوینی که شاید برای استفاده بهتر از وقتتان بدرد بخورد، در ذهنم به طور خلاصه این است :
- در حوزه یادگیری زبان، برای اسپیکینگ آخر هفته ها یکی دو ساعت وقت بگذارید. از قبل یک گروه مناسب اسپیکینگ شناسایی کنید (در تلگرام) و آن‌جا به صحبت بپردازید. از آنجا که نمی‌خواهید وقت تلف کنید،وقتی پست قبلی را می‌نوشتم، می‌دانستم می‌خواهم درمورد کدام تجربیاتم صحبت کنم و کدام نکات را در ادامه بیان کنم اما پیشامدهای پیش‌بینی‌ نشده‌ای که باعث دور شدن من از نوشتن مطلب شد، باعث شده حافظه‌ام در این مورد ضعیف شود و نتوانم دقیق اهداف نوشته‌ام را بازیابی کنم.
برای لغات، استفاده از اپ هایی چون ممرایز یا دولینگو، هم وقت کمتری می‌گیرد و هم حذابیت و کشش دارد.
- در حوزه‌ی کتاب، اول از همه شرکت در چالش گودریدرز، تصمیم خوبی برای نوجوانان تنبلی‌ است که دوست دارند کتاب بخوانند اما نمی‌خوانند. مطالعه صبح قبل از مدرسه دلچسب و انگیزشی و یکی از انتخاب‌های من است!
- برای نوشتن هم که وبلاگ و کانال به راحتی فراهم است. هرچند من در وب غیرفعالم اما قلمم خشک نشده و نوشتن را پیگیری می‌کنم. وجود این فضاهای خوب برای بیان خویش و یادکرفتن چگونگی بیان این خویشتن، یکی از مهارت هایی است که در مدرسه به ما نمی‌آموزند!
در کل تبدیل عادت های وسوسه‌انگیز اما سخت برای اجرا، بنظر من برای من و توی نوجوان، نیازمند ایحاد فضاهای نو و بخش کردن مسئولیت هایش به کارهای خرد و کوچک است. مثل همان روزی ده دقیقه ممرایز کار کردن یا هفته‌ای یک بار نوشتن برای روان‌بودن قلم!
متاسفانه در حال حاضر تمام مواردی که می‌توانستم اژ ذهنم راجع به پست قبل بیرون بکشم، را برایتان مختصر بیان کردم. اما امیدوارم در مطالب بعد این نوع سکته و کاهش کیفیت را نداشته باشم.


چیزهایی که دوست دارم درموردشان بنویسم
چرا می‌خواهم روان‌شناسی بخوانم
سوتفاهم هایی که به بی‌اعتمادی دامن می‌زنند - بررسی بازی اخلاق
کتابهایی که در 2018 خواندم و چرا در اتمام رسانذن چالش ناموفق بودم؟

(گل)
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۱۰
فاطمه .ح

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">