وقتی روز به‌ روز بزرگتر می‌شوی

روایت رشد من

فاطمه.ح
متولد 81 ام. اوایل دهه 90 دهه‌هشتادی بودن در این فضا خیلی حس پرافتخاری به بهم می‌داد چون همه یا دهه هفتادی بودند یا دهه شصتی. من از 13-14 سالگی شروع کردم به نوشتن.


روانشناسی را در دانشگاه انتخاب کردم. برخلاف خیلی‌ها که به هوایِ بیشتر شناختن خودشان وارد این رشته می‌شوند، توهمِ کشف خودم را نداشتم.
اما کشف شدم، توسط خودم. هویتم را لابه‌لای درخت‌های خوابگاه خوارزمی کرج پیدا کردم و در مسیر تکراری کرج به گیلان جا گذاشتم.


دوست دارم یک کاری کنم. هر کاری. اینجا کارم نوشتن است و صادقانه بگویم، دوست دارم خیلی خوب بنویسم. هدفم از این وبلاگ از سال 1402 دیگر همین است.

***
به راه بادیه
به راه بادیه
بادیه بادیه
به راه به راه
نشستن باطل
نشستن باطل
باطل باطل
مراد مراد


بایگانی

چرا دیگر Yaoi نمی‌بینم

جمعه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۳:۰۵ ب.ظ

چند دقیقه پیش کامنتی برای پستی دریافت کردم که معرفی یک انیمه بود. انیمه yuri on ice را که در ژانر yaoi (روابط پسر با پسر) است، چند سال پیش در این وبلاگ معرفی کرده بودم. با خواندن این کامنت به یاد آوردم که دیگر طرفدار yaoi نیستم و حتی آن را نفی می‌کنم.

اما چرا دیگر انیمه‌ی ژانر یائویی نمی‌بینم؟

نه به خاطر اینکه روابط بین دو پسر را نشان می‌دهد. نه به خاطر اینکه رابطه احساسی و جنسی دو پسر را نفی می‌کنم. اتفاقاً برعکس. چنین عقایدی ندارم و از این منظر یائویی را بد نمی‌دانم. 

اما دلیل اصلی اینکه یائویی یک ژانر دروغگو بنظرم می‌رسد، تصور غلطی است که به نمایش می‌گذارد. یائویی به ما می‌گوید پسرهایی که با هم رابطه دارند، شبیه دخترها هستند. آن‌ها ظریف و احساساتی‌اند. در واقع بنظر من یائویی روابط پسر با پسر را حتی به رسمیت هم نمی‌شناسد. چون پسرها در این انیمه‌ها شخصیت مستقلی ندارند. اندام‌های آنان دخترانه، ظریف و با اغراق است. و به همین دلیل مدت‌هاست که یائویی نمی‌بینم. 

یائویی یعنی یک دروغ رسانه‌ای و چهره‌ای غلط انداز از روابط هم‌جنسگرایان مردی که ظریف نیستند. مردهای معمولی‌اند. آنها بدون نیاز به بدن‌های دخترانه، معنا دارند و یائویی این معنا را از آنها میگیرد. همان کاری که رسانه با روابط زن و مرد کرده. زنان را ظریف و با اندام‌های اغراق‌آمیز نشان داده و تبِ لاغری و تراشیده بودن اندام را میان دخترها رواج داده. حالا همین اتفاق برای روابط هم‌جنسگرایان در حال رخ دادن است: ساختن تصویری غلط از این گونه روابط و نهادینه کردن آن در ذهن مردم.

موافقین ۶ مخالفین ۲ ۹۸/۰۲/۱۳

نظرات  (۳۸)

راستش من همیشه میدیدم که این سبک انیمه ها طرفدارای خاصی داره اما چون از این سبک خوشم نمیومد حتی نگشتم ببینم اسم این نوع انیمه چیه.تا اینکه الان دیدم همچین اسمی داره.هنوزم که هنوزه درک نمیکنم چرا یه عده از این نوع انیمه ها خوششون میاد.کره ای و ژاپنی و این سبک ها 0_0
پاسخ:
الان یه کم گیج شدم! از ژاپنی بودنش بدت میاد یا از ژانری که نوشتم؟
حتی توی هالیوود هم می‌بینم که به پسرهای همجنسگرا شخصیت feminine میدن و دخترهای همجنسگرا شخصیت masculine.  معمولا سینمای سطح پایین، از باورهای درست و غلط اثر می‌گیره و اون‌ها رو قوی‌تر به جامعه برمی‌گردونه، متاسفانه. 
پاسخ:
صحیحه 👍
البته نه اینکه من ظرافت رو منحصر به زن کنم ها! بلکه حرفم اینه که همجنسگراها لزوماً ظریف نیستن و اگه همجنسگرای غیرظریف دیدیم، نگیم ایش.
راستش هر دوتاش.هم از ژانرش و هم ژاپنی بودنش :/
انیمه های ژابنی فقط بابالنگ دراز و ایکیوستان و میتی کومان.هنوزم اگه پخش شه وایمیستم نگاه میکنم. :دی
پاسخ:
دیگه ژاپنی بودنش که ایراد نیست، سلیقه ست خب.
:))) خیلی قدیمین.
۱۶ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۸:۰۶ امیررضا کامیار
:|
:|
:|
پاسخ:
:))))))))))))))

کاملا باهات موافقم......دقیقا چه توی انیمه چه مانگا یا مانهوا همیشه ژاپنی ها علاقه خاصی دارن پسرای به اصطلاح باتم رو ظریف بی دست و پا نشون بدن که هم از نظر احساسی و هم جسمی به پارتنرشون کاملا وابسته هستن اکثر موارد سریع گریه میکنن و بسیار طرفدار دارن و همه هم میخوان باهاشون باشن://///

من کلا از این ژانر خوشم میاد و هم از خانواده ال جی بی تی حمایت میکنم اما واقعا این یک ایراده بزرگه توی شخصیت پردازی و شکل دادن به کاراکتر .

البته این ایراد فقط منحصر به انیمه ها یا مانگاه های ژانر یائویی یا یوری نمیشه بلکه همیشه همینطور بوده حتی توی ژانرای دیگ که کاپلای استریت هستن 

همیشه توی کشیدن چهره و اندام و لباس پوشیدانشون اغراق شده به حتی که دیگ از طبیعی بودن خارجن .

امیدوارم تا طرفدای بیشتری از دست نداده این ژانر نویسندها به فکر درست کردن شخصیت های نزدیک به واقعیت بیوفتن .

خسته نباشی فاطمه جان  ♡♡♡♡♡

Army♡bts

پاسخ:
هنوز نفهمیدم این علاقه از انیمه‌ها و فیلم‌ها به ما تزریق شده یا ما هم اون رو بوجود آوردیم. خودم و خیلی از دوستانم به پسرای‌های ظریف تو این داستان‌ها علاقۀ بیشتری پیدا می‌کنیم. درواقع بنظرم برعکسِ اون چه که فکر می‌کنی، این ژانر اصلاً روز به روز مخاطب از دست نمی‌ده بلکه کسب می‌کنه؛ چون خودِ مخاطبِ امروز هم همین ظرافت رو می‌خواد. اگر تصحیحش کنن من هم می‌تونم به یائویی برگردم :))
تو ژانرهای دیگه رو نمی‌تونم خیلی نظر بدم چون کلاً انیمه‌های ژاپنی طراحی خاصی دارن ولی تو یائویی همه‌جوره پسرها رو زیادی ظریف نشون می‌دن.

سلامت باشید، ممنون از نظر خوبت.

سلام !فکر نکنم وقتی این پیامو بدم ببینیدش اما ....

میشه بگین چرا انیمه یائویی بیشتر از یوری طرفدار داره و یوری کلا طرفدار زیادی نداره ؟

پاسخ:
سلام. این وبلاگ همچنان به‌روز می‌شه، اگه نظری بدی می‌بینم.
اتفاقاً من هم فقط دوبار اسم این نوع انیمه رو شنیده بودم، یه‌ بار از یه دوست خورۀ انیمه و الان هم از شما. خب درست نمی‌دونم چرا. فکر می‌کنم اکثر خواننده‌های سبک یائویی دخترن. دخترا هم بنظرم بخاطر جذابیتی که پسرهای یائویی براشون دارن، بیشتر جذب یائویی می‌شن چون فکر می‌کنم اکثر خود این دخترا هم‌جنس‌گرا نیستن و فقط به خوندن داستان‌های رمانتیک هم‌جنس‌گرایانه پسرها علاقه دارن. دلایل مختلفی می‌تونه داشته باشه که چرا همچین علاقه‌ای دارن، بنظرم باید از یه طرفدار پرسید که چرا اینو می‌خونه. 
من که فکر می‌کنم پسرای یائویی هم خیلی مهربون و حساس شخصیت پردازی می‌شن، هم از لحاظ جذابیت ظاهری مورد علاقه دختران و هم داستان‌هایی که تو یائویی هست رمانتیکه. این باعث می‌شه دخترا خیلی جذب شن. درحالیکه تو روابط دختر با دختر، اگه یه کسی خودش هم‌جنسگرا نباشه، براش خیلی سخت‌تره که جذابیت دختر نقش اصلی رو شاید درک کنه ولی وقتی خودت دختر باشی و گرایش به پسرا داشته باشی، جذابیت‌هاش برات بی‌معنی نبست...
شاید هم دارم مهمل می‌بافم :دی

نظر خودت چیه؟

موافق نیستم چون تو همه ی انیمه هایی که من نگاه کردم از هر ژانری همیشه اکثریت جنس مذکر ها مخصوصا اگه جزء شخصیت های اصلی باشن ظریفن و دقیقا با همین خصوصیاتی که شما توصیف کردید هستند من تو شخصیت های انیمه ای به ندرت اون نوع مردی رو که مد نظر شماست مشاهده کردم این حرفا

 رو به عنوان یه اوتاکو که روزانه وقت زیادیش رو پای انواع انیمه می گذرونه می زنم.

پاسخ:
سلام. بگم که شما چون اوتاکوی تمام‌وقتی، من حرفتون رو معتبرتر می‌دونم از همین اول چون من پاره‌وقت هم نیستم.
من تو خیلی جاها هم اینو ندیدم خب. ژانرهای جدی‌تر و غیررمانتیک منظورمه. حتی تو همین یائویی هم پسرهای فاعل شخصیت اونقدر حساسی ندارن، مفعول‌ها رو اون‌جوری می‌کنن. اینکه چهره‌ها واقعیت‌گرایانه نیست که بنظرم جزو خصوصیات انیمه ژاپنی‌ه کلا و یه سبک‌ه (البته تو یائویی ظریف‌ترین) ولی درمورد نوع شخصیت‌ این پسرها و مخصوصاً ناپایداری احساسات و وابستگی جدیدشون به طرف مقابل، تا جایی‌که من دیدم تو یائویی خیلی بیشتره. یه‌جوری که الان ویژگی یائویی همین شده. انیمه‌های معروف رو الان نگاه کنیم یعنی همه پسرانش همین‌شکلی‌ان؟ می‌تونم چندین انیمه نام ببرم ولی خب شما خودتون دیدید دیگه اینا رو، نیاز نیست.

حرفت بنظرم خیلی بی معنیه :|

ربطی به یاعویی بودن نبودن نداره تمام کاراکترای انیمه ای چه دختر پسر چه پسر و پسر کلن مدل گرافیک و شکل دنیای انیمه اینطوره ک اونارو ظریف و خوشگل طراحی میکنن و چیزی این وسط دوروغ و اشتباه نیست چون پسر هایی داریم که واقن ظریفن احساساتین و خوش اندام باشن😐😐 میدونی اندام زنانه به چی میگن؟ اگه تو انیمه یاعویی پسری سینه داشت و پایین تنش مثل جنس موئنث بود اون میشه اندام زنانه..!!! مگه حتمن یه مرد و پسر باید عضله داشته باشه زمخت باشه؟؟ چرا نبد ظریف باشن یا احساساتی؟؟ کی گفته نبد باشن؟؟ هر نوع ادمی توی دنیا هستش.. یکسریا ظریفن یکسریا سفیدن یکسریا احساساتین یکسریا خیلی نازن از هر نوع جنس دختر پسر فرق نداره و یکسری ها نیستن.. کسی قانونی طبق چجوری بودن ادم ها نهی نکرده که اره پسر فقط باید معمولی باشه یا فقط باید مردونه باشه😑  واقن نمیتونم درکتون کنم

پاسخ:
سلام. فکر کنم منظور من رو درست متوجه نشدی. اینکه انیمه ظریف و خوشگل هست رو یه دوست دیگه‌ای هم اشاره کرد. بذار منظور خودم خودم بیشتر توصیح بدم شاید سوتفاهم رفع بشه. ببین توی این یائویی‌ها غالبا شخصیت فاعل اتفاقا بدنش ظریف نیست. مثلا اندام گنده‌ای داره، چهارشونه، قوی و کلا مردونه‌طور. عضله داره و ... ولی شخصیت مفعول برعکسش دقیقا. بدن لاغر و ظریف. من منظورم این بود که چرا شخصیت باتم باید این شکلی باشه؟ تازه خیلی وقتا هم همین شخصیت باتم اهل گریه کردن و زودرنج بودن و ایناست. مثل اینکه می‌خوان شخصیت مفعول رو ضعیف نشون بدن. درواقعیت خیلی از زوج‌ها هستن که هردوشون عضله‌این یا هردوشون لاغرن.
اندام زنانه هم منظورم ظرافت بود ولی نه اینکه فقط زنا ظریفن. خواستم از یه واژه‌ای استفاده کنم که تصویر رو بهتر نشون بده. خیلی وقتا شخصیت پسر باتم رو شبیه یه دختر می کنن فقط با این تفاوت که آلت ش مردانه س! من می‌خواستم هر دو طرف ویژگی خودشونو داشته باشن. پسر باتم لزومی نداره زود گریه کنه. ضعیف باشه. یا از این چیزا... باید خودش باشه و بنظرم خیلی وقتا نیست. بازم البته برداشت نشه که من فکر می‌کنم دخترا ضعیفن ها:)))) ولی خب اینکه دخترا بیشتر تو فیلما گریه می‌کنن دیگه توش جای بحث نیست. 
ببین صحبت من درمورد اکثریت هست. یعنی تصویری که اکثرا اکثرا اکثرا یارویی از پسرای باتم می‌ده ده تصویر بدیه واقعا. همه‌ش شکننده و یه جوریه که انگار وابسته ست به پسر فاعل و این خیلی زشته. بنظرم اگه تعادل باشه بین شخصیت معمولی و یکم زودرنج‌تر و مردونه بهتر می‌شه. اما همچین تعادلی وجود نداره بنظرم. بازم شاید من اشتباه کنم و شما درست بگی.

من توی حرف های شما خوندم که ،میگفتین دخترا حذب ژانر یاعویی میشن تا یوری 

به خاطره این که خودشون هم جنسگرا نیستن ،رابط دختر با دختر درکشون سخته براشون !

ولی اشتباه میکنید ،من خودم و انیمه خور هایی که میشناسم به اندازه هم یاعویی و یوری میبنیم !

با این که گرایشمون به هم جنس نیست!

فقط نظر شخص خودمه دیگه داستان های استریت برام قشنگ نیست 

که یکم به وجدم بیاره یا حتی یکمممممم هیجان بهم وارد کنه 

منظور حس قشنگ دیگه بهم نمیدن 

پس رو آوردم به انیمه و سریال های بی ال و .....

پاسخ:
سلام!
راستش حرف من از اکثریت بود
وگرنه درست میگی دخترا هم میبینن

بنظرت چرا برای هیجان پیدا کردن ژانر اکشن یا یه چیزی تو مایه های هری پاتر یا چیزای مشابه نمی‌بینی؟ یا سراغ سرگرمی جدید نمی‌ری؟ تا حالا بهش فکر کردی؟

واقعا انیمه یوری روی یخو دیدی؟؟

اخه این انیمه که اصلا نمیشه بهش بگی یائویی

بعدشم شخصیت اصلی یه چهره ورزشی و قویه کجاش ضعیفه 

شاید چند تا سکانس یکم شک دار داشته باشه اما نمیشه بهش بگی یائویی

پاسخ:
درسته شونن آی هست
فکر کنم باید یه انیمه دیگه رو می‌نوشتم برای مثال یائویی 

خب چون بیشتر طرفدار داره من خودم یه فوجوشی دو اتیشم حرف شما درسته اما خب نمیتونم کاریش کنم اینجوری بیشتر دوست دارم که مفعول یه شخص ظریف و احساساتی باشه ( نمی گم بی دست و پا باشه) و دفاع یه شخصیت قوی و جدی داشته باشه

پاسخ:
بله درسته 
۱۹ خرداد ۰۰ ، ۱۴:۲۵ آرمیتا عزیزی

اگه انیمه خوب تو سبک L G B T سراغ دارین معرفی کنید لطفا ❤️

پاسخ:
اگه تو نت سرچ کنی انیمه‌های یوری و یائویی میاد.

سلام 

من راستش تازه فوجوشی شدم و اینکه اول هم با فیلم شروع کردم فیلم های تایلندی و کره ای .راستش اصلا اینجوری نیس ک تاپ و باتم رو مثله یه رومنس معمولی نشون بودن هر کدوم از این ها برای خودشون زندگی عادی و روالی دارن .بانم ها همیشه ضعیف نیستن .مثلا توی فیلم تارن تایپ هردو کاملا مستقل شخصیت مردونه و جذاب خودشونو دارن.و فقط گاهی اوقات یه شوخی هایی میکنن ک میگن تو همسر منی  و اینا.فقط در همین حد .ک اونم قشنگ با بلزی و دیالوگ بما میفهمونن ک همچین چیزی نیس و فقط یه شوخی بوده.یا حتی فیلم های دیگه .من خودم شخصا یه مقداری از انیمه بدم میاد با این ک محترم میدونم نظر بقیه رو اونم فقط بخاطر همین بزرگنمایی و اغراق های بیش از حد .شنل سراغ فیلم ها نمیدونم رفتید یانه ولی فیلم ها و کلیپ هایی ک من دیدم راستش اصلا اینجوری نبوده ک بخاد باتم رو ضعیف و اسیب پذیر نشون بده.

پاسخ:
سلام. مرسی که تجربه‌ی خودتو گفتی. آره یه کم فیلم دیدم، اونا بهترن.

اگه از باتمای ضعیف بدت میاد برو مانهواهای زیرو بخون :

1- under the green light

2- big apple

3- ang ang

4- Yixia Fan Shang

5- same but different

6- Circle trap

و خیلیای دیگه که اسماشونو یادم نیس . راستی همه انیمه هام اونطور نیستن مثلا super lovers یا اون انیمه یاکوزاییه ( اسمشو یادم نیس ) . خلاصه اینکه شما فقط مورد مناسبیو پیدا نکردی پس لطفا ژانرو زیر سوال نبر .

پاسخ:
ممنون از آوردن مثالهای نقض.

 ی جاهایی باهات موافقم توی انیمه given شخصیت پسر باتم چهره و از لحاظ بدنی ظریف تر بود روح شکننده ایی داشت و ی جورایی وابسته بود اما ت انیمه یائویی همکلاسی ها هر دو شخصیت اندام مردونه ایی داشتن و اون ظرافت ها بطور خاص دیده نمیشد ولی از نظر رفتاری شخصیت باتم وابستگی عجیبی رو در روند داستان طی می‌کرد بنظرم ویژگی اصلی انیمه های یائویی اون شکنندگی و رفتار دخترونس نه  شکل و ظاهرشون.

 

پاسخ:
آها، آره شاید بیشتر وارد روحیاتشون میشه این ویژگی ها. نکته خوبی بود.

ابرفرض /:

 

چقدر کامنت و اوتاکویی XD

 

من به شخصه ژانر همجنسگرایانه میبینم گرچه مخالف روابط شون هستم ولی میبینم /:

یائویی و یوری هنوز ندیدم :""")

هعی روزگار...

 

برم چهار تا انیمه ببینم XD

 

پاسخ:
اوتاکویی که زیاده. البته تو وبلاگ نمی‌دونم، تو تلگرام و کلا در واقعیت خیلی هستن.

چرا مخالف؟ شاید بهتره بیشتر درموردشون مطالعه کنی.

از لحاظ مذهبی...

 

پاسخ:
آها. گاهی مذاهب هم اشتباه می‌کنند.

نظر شمایه :))))

دا زر نزن شما ها همون فمینیسم های کثیف دنیا هستید حاضرم شرط ببندم هیچکدومتون با یوری مشکلی ندارید ولی با یائویی مشکل دارید لطفا گوه نخورید عشق بین پسر ها ( گی ) از همه ی رابطه ها بیشتره و در دنیای واقعی هم  

همینطوره شما ها همش زر میزنید اصلا هیت دادن کار خوبی نیس پس گوه نخورید

 

جدی...؟؟؟

برید مانهوای زیر نور سبز و بخونید😐😐😐

Under the green light

من ۴ ساله اوتاکوعم و و ۲ ساله که فوجوشیم به نظر من این نظریه شما کاملا اشتباهه.

چطور وقتی یه دختر لوس از خودراضی که همش اشکش دم مشکششه اگه این مدل دخترها توی ژانر شوجو و عاشقانه باشه، شما اصلا مشکل ندارین؟

خیلیم بنظرتون کیوت و ملوسه

تو ژانر عاشقانه و شوجو همش درحاله ضعیف بدبخت نشون دادنه دخترا هستن تا یه پسر میبینن سریع دست و پاشون شل میشه چطور این چیزارو طبیعی میدونید 

بعد وقتی یه پسر با اندام های ظریف کنار یه پسر که اندامش بزرگتره، میبینید بدتون میاد؟چندشه؟

توی ژانر یائویی و یوری دارن فرهنگ سازی میکنن بین مردم من شما رو واقعا نمیفهمم://

اگه میخواین اندام رو بهانه کنین، انیمه toradora رو ببینی دختره به زور به شکمه پسره میرسه تازه تنها کاری که میکنی لجبازی با پسرس و اخلاق به شدت لوسی داره

یا انیمه my love story پسره قشنگ سه برابر دخترس😐😂

اگر هم بخوایم مسئله عشق و اعتراف کردن رو بیاریم وسط love is war دو فصل طول کشید تا بهم اعتراف کردن:|||

فقط خواستم بگم این تفاوت اندام این داستانا برای شما بهانست اینا رو توی انیمه عاشقانه ببینید خیلیم دلتونو میبره نمیدونم چرا راجبه یائویی که میشه سریع جبهه میگیرید که فقط تصور بدی بسازین برای بقیه

 بعدم همین تفاوت های اخلاقی،بدنی،ظاهری باعث میشه انیمه خصوصا توی ژانر یائویی قشنگ بشه اگر هم تفاوتی در کار نباشه باز هم قشنگه

پس این مزخرفاتو تحویل ندید بیخودی که صرفا فقط یه چیزی گفته باشید

دوست ندارین ژانر یائویی یا یوری؟ آقا نگاه کنید کسی شما رو وادار به این کار نکرده نیاز نیست نظرات چرتو پرتتونو توی فضای مجازی یا اینترنت منتشر نکنین تا بقیه هم حس بدی نسبت به ژانر یائویی پیدا کنن

انقد چیزای مسخره میگید بخدا اونایی که نمیدونن یائویی چیه میترسن ازش

عشق بین پسر و بین دختر یکی از قشنگ ترین و بهترین عشق هاست

اینکه تفاوت قدی،ظاهری،اندامی،اخلاقی دارن یا ندارن چه توی انیمه چه خارج انیمه جفتش زیباست

 

پاسخ:
اتفاقا با اون شکل هم مشکل دارم که از دخترها فقط یه چیز ظریف بسازیم درحالیکه دخترهایی وجود دارن که درشت اندام یا خیلی قد بلند هستن و... . درکل طرفدار چیزهایی که گفتی نیستم.

ببین عزیزم، هر کسی حق داره نظرشو توی اینترنت که یه فضای آزاده بنویسه. خب درعوض شما هم زیر این پست نظر خودت رو نوشتی و دیگران رو به نظرت جلب کردی. دنیای آزادی بیان همینه. من اتفاقاً از نظرات موافقان یائویی هم زیاد استفاده کردم تو کامنتا.
من با همجنسگرایی مشکلی ندارم والا. با دیدن انیمه هم همینطور. داشتم از یه دید انتقادی به یائویی نگاه میکردم چون خودم قبلاً مخاطب یائویی بودم. دید انتقادی به چیزهای زیادی وجود داره. مثلاً سری مارول رو دیدی؟ بسیار آدم‌ها بهش نقد دارن و میگن به قدر کافی هنری نیست و ... ولی هنوز طرفدارای خودشو داره. ما اجازه داریم نقد کنیم اما هیت نمیدیم.

سلام خوب راستش من یکمی با حرفت مخالفم تو داری میگی که داخل انیمه های یایویی همیشه یکی ضعیفه خوب این غلطه امکان نداره با 2 یا 3 بار دیدن چیزی بشه اون رو بشناسی خوب انیمه های یایویی یا مانگا یا مانهوا های زیادی وجود داره که معیاری رو که شما میگی نداره خیلی هاشون هستن که هر دو پسرا وقعا هم باحالن هم قوی خوب امکان نداره کسی خیلی ضعیف باشه خوب خیلی ها کلا با یایویی مشکل دارین که میگین الکی نداریم ولی همش دربارش هیت میدیدن من اصلا نظرت رو قبول ندارم

پاسخ:
ممنون که نظر مخالفت رو گفتی. آره شاید زیاد هم ندیده باشم. 

من کاملا با حرفات موافقم ولی خیلیا هستن از جمله خودم یائویی رو همینطوری می پسندن

واقه گرایانه نیست ولی ما دوسش داریم

یموقه سوئ تفاهم نشه کلی گفتم

پاسخ:
متوجهم. خودمم وقتی میدیدم لذت بخش بود اما اگه بهش آگاه باشیم، میتونیم دیگه نگاهشون نکنیم تا ناخودآگاه اون برداشت اشتباه در ما غالب نشه.

کاملا موافقم، وبرای کسانی در ایران زندگی میکنند و عاشق این ژانر ها هستند متاسفم

ایران کشوری اسلامی است  و دین اسلام روابط بین دو همجنس را رد کرده

خیلی شرم آوره که چنین کسانی در بین ما زندگی میکنند. اگر دوست دارند بهتر س از ایران بروند و در خارج از حقوق کثیف انها حمایت کنند

پاسخ:
هر وقت این به ذهنتون رسید، از خودتون بپرسید: چرا دارم درمورد زندگی کسی نظر میدم که اصلا نمیشناسمش؟ 
شما هیچ همجنسگرایی رو نمیشناسی ولی ازش بدت میاد
دوست داشتی کسی اینطور باهات برخورد کنه؟

سلام

خب میدونی در واقع خیلیا فکر میکنن که توی انیمه های یائویی یا حتی در واقعیت فاعل ها دوست دارن که پارتنر مفعولشون نازک نارجی تر و بیشتر احساساتی باشه طوری که با کوچیک ترین چیزی شخصیتش دچار بحران و ترس بشه یا حتی حس استقلالش رو از دست بده طوری که نیازمند یه نفر باشه که مکملش بشه اما به شخصه به عنوان یه فاعل بنظرم این اشتباهه، من معتقدم با هم بودن به عنوان پارتنر یا حتی زن و شوهر (هر جنسیتی با هر جنسیتی) نباید طوری باشه که یک نفر کل بار رو به دوش بکشه و این حس انجام کار ها و گذشتن از مشکلات باید با همدیگه صورت بگیره،

و در کل منم این اغراق در ژانر یائویی انیمه های ژاپنی رو کمی احساس میکنم،

اما خب از طرفی فاعل هایی هم هستن که از این مدلی بودن پارتنرشون خوششون میاد و نظر و سلیقه همه هم قابل احترامه، 

بنظرم همین قدر که کارگردانا تو ساخت این مدل یائویی ها حد وسطشو رعایت کنن کافیه. ❤️

پاسخ:
سلام ممنونم از نظرت
۰۵ تیر ۰۱ ، ۰۰:۰۱ ناشناس دختر

سلام حرفت درسته ولی بنظر من ژانر ئائویی همجنسگرایی پسرانه هست ولی من عاشق انیمه های یوری هستم ژانر یوری برای همجنسگرایی دخترانه است من فکر میکنم عشق بین دو دختر زیباست

من میخام یه سوال بپرسم الان انیمه های یائویی اگه کسی ببینه گناه به حساب میاد؟ 

پاسخ:
نه عزیزم. صرفا یه علاقه ست و من داشتم این علاقه رو نقد می‌کردم و درضمن این مطلب خیلی قدیمیه و چند سال پیش نوشتمش، الان درک درستی از انیمه های امروزی ندارم. شما برای علایقتون گناهکار نیستید.

اتفاقا داره حقیقت رو میگه و شما در حال اشتباه هستید. از لحاظ پزشکی و علمی چیزی به عنوان گرایش مرد به مرد وجود نداره مگر اینکه یکیشون شبیه زن ها باشه. یعنی هورمون های زنانه ش زیاد باشه و گرایش حتی به رنگهای مورد علاقه دخترا داشته باشه و ... . وگرنه دو تا مرد سالم و کامل به هم گرایش از نوع علاقه نداره. اگرم رابطه ای باشه لحظه ای و از روی هوس و کثافت کاریه. قوم لوطیه

پاسخ:
از کی تا حالا علم این نوع گرایش رو رد می‌کنه؟ الان سال‌هاست که گرایش یه همجنس جزو اختلالات روانی نیست و این رو من که یه دانشجوی روانشناسی هستم بهتون می‌گم. تصورات خودتون رو به علم نسبت ندید.

البته راست میگی تو خیلی از انیمه ها و مانگا ها و مانهوا ها اونشکلی شخصیت های باتم رو نشون داده بودن ولی خیلی‌هاشون اونشکلی نبود  مثلا باتم ضعیف باشه فقط گریه بکنه نمیدونم اینا خیلی از مانهوا یا انیمه های یائویی که دیدم کلا فرق میکردن و ژانر هایی که امگاورس باشن همیشه اونشکلی باتم ها رو نشون میدادن بخاطر همین هم دلیلی پیدا نمیکنم برای اینکه انیمه های یائویی نبینم چون خودمم ژانر هایی از یائویی رو نمیخونم که باتم ضعیف باشه 

راستش این سبک ها همه از این هستش که بدنبال گسترش راوابط کسشر مثلی ال جی بی تی هستن و دارن از راه انیمه نیز به جونا نفوذ میکنن

پاسخ:
البته من فکر می‌کنم که انیمه‌ها تو زمینه‌های مختلفی تولید می‌شن؛ تفکر شما شبیه تفکر توهم توطئه ست.

چیزی که می گی کاملا درسته 👌

ولی باید بگم که همه یائویی ها اینجور نیستن 

و باید این رو هم در نظر داشته باشی اغراق کرد بخشی از این صنعته 

اگه دقیق تر به کل زندگیمون نگاه کنیم همه چی هر صحبتی داخلش اغراق شده ، کار این انیمه ساز ها یا مانگاگا ها هم همینه تخیل کردن و جوری ساختن که مردم می خواد ، این ادکلن که انتخاب می کنند یه چیز به چه شکلی باشه و بیشتر آدما طوری یائویی دوست دارن شخص باتم حالت بیبی فیس یا دخترون داشته باشه 🤷🤷

اگه دوست نداری حالت دخترونه باشه می تونی انیمه های رو انتخاب کنی که به سلیقه آن بخوره نیازی نیست چیزی رو رها کنی 😶😐

و راستی داشت یادم می رفت این که مردا احساسی باشند اشتباه نیست در اصل کلا مردا احساسین فقط بروز نمی دن 😲💛

پاسخ:
موافقم با اکثر حرفات.

حقیقتا راست میگی تو اکثر انیمه ها واقعا اغراق میشه

مخصوصا انیمه های قدیمی تر

جدیدا نوع پرداختن به این نوع روابط بهتر شده و واقعا احساسات دو طرف رو به خوبی نشون میدن

مثلا انیمه و مانگای Sasaki to Miyano که درسته میانو ریز جثه‌ست و چهره دخترونه ای داره ولی در جاهای مختلف میبینیم که میتونه شخصیت مستقل و مردونه تری داشته باشه و نخواد باتم باشه و ساساکی علی رغم اینکه بزرگتره میتونه احساساتی بشه و گریه کنه و حتی شکننده و آسیب پذیر باشه. و کلا این انیمه یجورایی کلیشه هارو کنار گذاشته.

بنظرم این مسئله بیشتر ناشی از تفکرات غلط نویسنده ها بوده و داره با گذر زمان اصلاح میشه.

امیدوارم به زودی این ژانر کاملا اصلاح بشه تا همه ی علاقه‌مندانش بتونن از دیدن این نوع انیمه ها لذت ببرن.

البته وجود شخصیت های حساس و به اصطلاح Feminine هم مشکلی نداره و این افراد هستن ولی زیاده روی باعث میشه باورهای غلط ایجاد بشه.

پاسخ:
خوشحالم که می‌گی فرهنگش داره بهتر می‌شه تو تولید انیمه‌ها. اینی که معرفی کردی رو می‌بینم.
۰۷ فروردين ۰۲ ، ۰۴:۴۶ کسی که هر روز عمرش داره یائویی میخونه

 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌‌ ‌ ‌ ‌‌ ‌‌‌‌ ‌‌ ‌ ‌‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌‌ "به نام خدای رنگین کمان"

داش گلم ببین بات ها ظریفن و تاپ ها اندام های بزرگتری دارن اونا وقتی کاپلشون رو پیدا میکنن بر اساس اندامشون انتخاب میکنن تو که خوندی تاحالا دیدی دوتا تاپ باهم باشن؟؟

تازه ورس ها هم عادی هستن خودت خوندی دیدی همه چی بستگی به سایز طرف داره هر کی سایزش بزرگ تر باشه تاپ میشه و اگه یکی باشن ورس میشن خیلی کمه اونم ارباب بردگی هست که سایز باته از تاپه بزرگتره از نظر من یائویی تاپ ترین چیز تو زندگیمه و اینا هم قسمت از فوجوشی بودن هست و من باهاش کنار میام .

پاسخ:
آدمها صرفا براساس «اندام» در رابطه نمیرن، متأسفانه خیلی از فیلم ها و انیمه ها چنین چیزی رو در ذهن خواننده ها ایجاد میکنن. برو بگرد تو جامعه همجنسگراها. بیشمار آدم پیدا میکنی که هردوشون هیکلی ان یا اونی که هیکلش لاغرتر هم میتونه تاپ بشه.
۱۳ فروردين ۰۲ ، ۱۴:۲۴ از زمین مستطیلی

سلام. سال نو مبارک.

کلا به نظر من این دسته از روابط مخالف فطرت انسانه و تولید همچین محتوایی اشتباهه. نه اینکه بیایم نقدش کنیم. ولی من تا الان هرچندتا دیدم ( کمن البته ) اکثرا اینطوری هستند که یکیشون روحیه حساسی داره.

بعضیا میگن این حرف که گرایشای اینطوری بیماری محسوب نمیشن توی رای گیری گذاشته شده -_-

یعنی من رای بدم از نظر بیماریه شما بگی نه. شاید ممتنع هم داشتن"__"

پاسخ:
خب به‌هرحال کسی که زمینش مستطیلی‌ه، سختشه که سبک‌های مختلف زندگی رو بپذیره. انتظاری نیست.

درمورد اینکه چرا بدن پسرا رو ظریف و دخترونه میکشن یه نظری دارم

توجه کردید که روابط دخترهای همجنسگرا یا لزبین کمتر ذهن عموم رو آزار میده؟

با استفاده از حالات و رفتار اونها احتمالا میخواستن آروم آروم به سمت یائویی اصلی برن و من هنوز امیدوارم در آینده بتونم یائویی واقعی رو در انیمه پیدا کنم

پاسخ:
نظر جالبی بود ولی بنظرم آسیب‌های کارشون بیشتر از مزیت هاشه 

سلام من تقریبا با حرفتان موافقم چون به عنوان مثال یک نوع انیمه هایی هستند که درونشون دو نوع شخصیت مرد کلا وجود داره و یکی چشماش باریک تره و چونه اش پهن تره که به عنوان سمه شناخته میشه و شخصیت دیگر کیوت و نازک نارنجی (ممکنه نباشه ) هست که به عنوان اوکه شناخته میشه و کل انیمه هاشون همینجوری هستن اگرچه در انیمه Sekai ichi hatsukoi شخصیت اصلی سمه تعریف می‌کنه که با یک مرد دیگه قبلا قرار میذاشته که اونم از نوع سمه بوده و اینکه رابطه اون دونفر داخلش نقش اصلی سمه بیشتر حالت اوکه داشته و مببخشید میپرسم ولی یک اوکه میتونه سمه هم باشه ؟ درواقع شخصیتش بیشتر سمه هم هست ولی در رابطه ای که با اونیکی مرد داشته ، اون مرد سمه بوده .

برعکس من چنتا مانهوا یائویی خوندم به نظرم زیاد ظریف نبودن 

و اینکه چجوری شخصیت هاش رو ترسیم کنه به علایق نویسنده برمیگرده،و این ها داستان های غیر واقعی هستن پس نویسنده تصمیم چگونگیش رو میگیره

ولی خب از نظر منم اگه یکم واقعی تر بود جذاب‌تر میشد

ولی همچنان طرفدارا یائویی هستم و از ال جی بی تی هم حمایت میکنم

مرسی که خوندین😊❤

من انیمه و مانهوا های یائویی زیادی خوندم و با اطمینان میتونم بگم حرفتون فقط ۵۰ درسته ، من به شخصه هنوز به درستی متوجه Omega یا Algha بودن اشخاص نشدم اما از نظر من هیچ انسانی وجود نداره که شخصیتش یا ظاهرش مثل Omega ها باشه و از اینکه در خیلی از مانهوا ها طبق این دو نوع شخصیت و Beta  کاراکتر ها رو میسازن خوشم نمیاد و از نظر من هم در بعضی مانهوا ها یا انیمه ها این تصویر سازی غلط و ناخوشایند است .

پاسخ:
من خیلی وقته که دیگه ندیدم و نخوندم انیمه‌های boys loveو دیگه نظر قاطعی در این زمینه ندارم. ممنون که مشاهداتتون رو گفتید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">