وقتی روز به‌ روز بزرگتر می‌شوی

روایت رشد من

فاطمه.ح
متولد 81 ام. اوایل دهه 90 دهه‌هشتادی بودن در این فضا خیلی حس پرافتخاری به بهم می‌داد چون همه یا دهه هفتادی بودند یا دهه شصتی. من از 13-14 سالگی شروع کردم به نوشتن.


روانشناسی را در دانشگاه انتخاب کردم. برخلاف خیلی‌ها که به هوایِ بیشتر شناختن خودشان وارد این رشته می‌شوند، توهمِ کشف خودم را نداشتم.
اما کشف شدم، توسط خودم. هویتم را لابه‌لای درخت‌های خوابگاه خوارزمی کرج پیدا کردم و در مسیر تکراری کرج به گیلان جا گذاشتم.


دوست دارم یک کاری کنم. هر کاری. اینجا کارم نوشتن است و صادقانه بگویم، دوست دارم خیلی خوب بنویسم. هدفم از این وبلاگ از سال 1402 دیگر همین است.

***
به راه بادیه
به راه بادیه
بادیه بادیه
به راه به راه
نشستن باطل
نشستن باطل
باطل باطل
مراد مراد


بایگانی

برنامه ی روزآخر

دوشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۴۱ ب.ظ

حدوداً یک روز و نیمی می‌شود که ایدهٔ آهنگ خواندن دسته‌جمعی در روز آخر مدرسه و فیلم و عکس گرفتن را مطرح کردم. تاب حال به این اندازه بی‌بخار بودن اکثر افراد کلاسمان را درک نکرده بودم. من و دو سه نفر دیگر بایستی بگوییم ناموسا پایه باشید، این‌قدر برای آهنگ و فلان و درس و امتحان‌ها غر نزنید و آن‌یکی دو آهنگی را که به‌زور پیداکرده‌ایم حفظ کنید. ایدهٔ اولیه را که دادم، پیشنهاد و انتخاب آهنگ را سپردم به خودشان چون هرچه فکر می‌کردم هیچ آهنگ فارسی‌ای که همه‌مان بخوانیم و شاخ‌های کلاس و خرخوان‌ها و پوکرفیسها بهش گیر ندهند، پیدا نمی‌کردم. این بچه‌های کلاس ما هم اصلاً فاز این کار را درک نمی‌کنند، فازی که اصلاً به خود آهنگ مربوط نیست بلکه ربطش به باهم خواندن و خاطره ثبت کردن آخرین روز سه سالِ متوسطه اولی است که در کنار هم بودیم.

 

شاید هم چون قرار است سال بعد بروم انسانی و با اکثر این بچه‌ها همکلاس نباشم (بچه‌های انسانی طبقه سوم و تجربی‌ها طبقه اول مدرسه‌اند)، باعث شده که سعی کنم یک‌جور پایان خوشی را برای خودم و بقیه رقم بزنم.

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۲۵
فاطمه .ح

نظرات  (۵)

اینقدر زود مدرسه ها تعطیل شدند؟ :)

پاسخ:
هنوز تعطیل نشده. شنبه ی دیگه اخرین روزمونه. 
آخرین‌های ما همیشه با خوردن هم همراه بود!:دی :)
این عکس‌ها تا همیشه یادآور کلی حس خوب می‌مونن. :)
امیدوارم یه روز عالی رو کنار هم بگذرونین. :))
پاسخ:
امیدوارم خوب بشه. ممنونم
ما روز آخر نهایت گریه می‌کردیم‌ =))) شما خیلی خلاقین.
پاسخ:
گریه برا چی :))))
اووف، اینا خیلی غرغر میکنن. انتظار دارن آهنگی با محتوای پایان متوسطه اول براشون ببرم تا حفظش کنن. هر چی خلاقیت در وجود ما د وسه نفر بود نابود گشت :))
ااااا
انسانی رفتی؟
پاسخ:
قراره برم. 
۰۲ خرداد ۹۶ ، ۰۹:۵۶ فرزانه سادات
ایول به تغییر رشته ت!
پاسخ:
مرسی :))))) 
البته تغییر رشته نیست! تازه انتخاب رشته س

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">