وقتی روز به‌ روز بزرگتر می‌شوی

روایت رشد من

فاطمه.ح
متولد 81 ام. اوایل دهه 90 دهه‌هشتادی بودن در این فضا خیلی حس پرافتخاری به بهم می‌داد چون همه یا دهه هفتادی بودند یا دهه شصتی. من از 13-14 سالگی شروع کردم به نوشتن.


روانشناسی را در دانشگاه انتخاب کردم. برخلاف خیلی‌ها که به هوایِ بیشتر شناختن خودشان وارد این رشته می‌شوند، توهمِ کشف خودم را نداشتم.
اما کشف شدم، توسط خودم. هویتم را لابه‌لای درخت‌های خوابگاه خوارزمی کرج پیدا کردم و در مسیر تکراری کرج به گیلان جا گذاشتم.


دوست دارم یک کاری کنم. هر کاری. اینجا کارم نوشتن است و صادقانه بگویم، دوست دارم خیلی خوب بنویسم. هدفم از این وبلاگ از سال 1402 دیگر همین است.

***
به راه بادیه
به راه بادیه
بادیه بادیه
به راه به راه
نشستن باطل
نشستن باطل
باطل باطل
مراد مراد


بایگانی

بزن بِرِه!

پنجشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۶، ۰۴:۱۳ ب.ظ

امروز در کلاس بسکتبال واقعاً احساس کردم که توانایی‌های بازی کردنم نسبت به قبل از عید خیلی بهتر شده. یکی از دلایلِ این پیشرفت قطعاً مکالماتی است که مربی با من داشته. 

مثلاً هفته‌ی پیش به من گفت: باید حرکت کنی تا اون وسط ببیننت، یه حرفی بزن خب، یه صدایی از خودت در بیار!

گفتم: من کلاً زیاد حرف نمی‌زنم

گفت: مشخصه ولی بالاخره کی میخوای شیطونی کنی؟ اینجا بازیه، سروصدا داشته باش.

همین شد که از هفته قبل تا الآن کلی به کمرویی خودم در بازی و همین‌طور مصمم نبودن و متوسط بودنم فکر کردم و بعدش تصمیم گرفتم که این دفعه به‌جای زیادی اندیشیدن، یک حرکت واقعی‌ای انجام دهم. برای همین از جلسات هفته‌ی قبل تا الآن انصافاً کلی روی این موضوع انرژی گذاشتم که یک‌جورهایی بروم در دل‌شیر.

امروز که آخرین جلسه‌ی بسکتبال این هفته بود (یکشنبه-سه‌شنبه-پنج‌شنبه)، داشتم توپ را با تقلا از یک نفر می‌گرفتم که یکهو مربی‌ام داد: بزن دیگه! بزن!!! بهش تنه بزن!

بعدازاینکه طرف مقابل توپ را باقدرت از من گرفت (نیم وجب بچه، 4 برابر من زور داره:|) خندیدم گفتم: یعنی بزنم؟! گفت: آره، بزن بِرِه؛ بازیه.

پس‌ازاین دیالوگ، چند حرکت خوب در موقعیت‌های تقریباً ازدست‌رفته انجام دادم و یک‌کمی از دایره‌ی راحتی خودم بیرون آمدم و به چند نفر ضربه زدم.

 به مربی گفتم: پس من می‌خوام خشن بازی کنم از این به بعد.

گفت: خشنِ تو، آرومِ اوناست:))))))))))))))))) بازی کن:))

موافقین ۷ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۱۵

نظرات  (۱۱)

اونوقت من که ورزش میکردم مربیم همه رو به شعاع ۳ متر ازم دور میکرد:-D 
پاسخ:
:))))))))))))
۱۵ تیر ۹۶ ، ۱۷:۰۲ Vincent Valantine
من به همین منظور شطرنج‌باز شدم =))

حالا بذار رو بازیت تعصب پیدا کنی اونموقع جدّی‌تر بازی می‌کنی د:

من کانتر بازی کردن اوّلش خیلی عادی بود ولی از یه جایی به بعد دیگه کُری‌خونی‌ها شروع شد و اینکه خیلی تعصبی بازی می‌کنم :))
پاسخ:
عجب :دی


مرررسی بابتِ نیم‎فاصله :)
از بسکتبال خیلی خوشم میاد متاسفانه فرصت پیش نمیاد واسه بازی کردنش (((:
پاسخ:
فرصت نباید بیاد، شما باید بری سراغ فرصت:)))
۱۵ تیر ۹۶ ، ۱۷:۱۸ علی محمدرضایی
یادش بخیریه زمانی چقدربسکتبالم خووب بوود...

پاسخ:
چه خوب. 
۱۵ تیر ۹۶ ، ۲۲:۰۱ میم جیم ‌‌
سلام...
  حتا قضیه به صورتِ تئوریک‌ش برای من و شاید خودِ چند وقت پیش‌ت بد به نظر می‌آد دیگه چه برسه به صورتِ عملی‌ش! ولی ورزش کن، حتا شده به این صورت :))
پاسخ:
سلام. آره همین الانشم یه حورایی بد بنظر میاد:))))

I will :)
اعتراف می‌کنم تربیت بدنی 1 و 2 و نمرات ورزشم از همه‌ی نمراتم کمتر بود
پاسخ:
منم اعتراف می‎کنم که ورزشِ کلاس پنجمم رو 16 گرفته بودم:|
۲۱ تیر ۹۶ ، ۲۰:۵۹ تنها همدم ماه
سلام فاطمه خوبی
خیلی وقته باهم صحبت نکردیم
از اولین دوستای بیانی من بودی :)
فکر کنم منم قبلن این مطلب رو خونده بودم
پاسخ:
سلام، مرسی. آره یادم هست.

اهوم خوبه که مرور شه :)
من فقط کلاس پنجم و شیشم یه مقدار در فضای بسکتبال قرار گرفتم توی مدرسه؛ تا جایی که یادم میاد توپ گرفتن فقط با تنه زدن امکان‌پذیر بود :| :))))
پاسخ:
بله:))))
۲۳ تیر ۹۶ ، ۲۳:۱۷ علی محمدرضایی
ولی چه حیف که دیگه ادامه ندادم والانم اندازه بزحالیم نیس...
پاسخ:
خب می‎تونی بازم بازی کنی. البته من برای تغریح و لذت بردن و بهتر شدن بازی می‏‎کنم، برنده شدن در مسابقات مدنظرم نیست.
۲۸ تیر ۹۶ ، ۱۰:۳۴ سارای زنجیربریده
من کلا علیل‌م تو کارهای فیزیکی.
دقیقاً هم سر بسکتبال انگار بخوام نمک‌دون رو سر شام از کسی بگیرم. اگه زحمتی نیست لطف‌ کنین اون توپ رو بدین به من:|
پاسخ:
دقیقا:)))))
اصن هیجان بازی به خشن بودنشه:)))
پاسخ:
شایدم:)))))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">