وقتی روز به‌ روز بزرگتر می‌شوی

روایت رشد من

فاطمه.ح
متولد 81 ام. اوایل دهه 90 دهه‌هشتادی بودن در این فضا خیلی حس پرافتخاری به بهم می‌داد چون همه یا دهه هفتادی بودند یا دهه شصتی. من از 13-14 سالگی شروع کردم به نوشتن.


روانشناسی را در دانشگاه انتخاب کردم. برخلاف خیلی‌ها که به هوایِ بیشتر شناختن خودشان وارد این رشته می‌شوند، توهمِ کشف خودم را نداشتم.
اما کشف شدم، توسط خودم. هویتم را لابه‌لای درخت‌های خوابگاه خوارزمی کرج پیدا کردم و در مسیر تکراری کرج به گیلان جا گذاشتم.


دوست دارم یک کاری کنم. هر کاری. اینجا کارم نوشتن است و صادقانه بگویم، دوست دارم خیلی خوب بنویسم. هدفم از این وبلاگ از سال 1402 دیگر همین است.

***
به راه بادیه
به راه بادیه
بادیه بادیه
به راه به راه
نشستن باطل
نشستن باطل
باطل باطل
مراد مراد


بایگانی

فاطمه دختری در مزرعه

يكشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۶، ۰۲:۰۵ ب.ظ

یکی از تجربه‌های جالب این تابستون حنا گذاشتن موهام بود. اولین‌باری که حنا گذاشتم کلا دوست داشتم حالت چهره موقرمزها رو به خودم بگیرم و به همین دلیل هم مقداری حنا تهیه کرده و آخر هفته فکر کنم بود که رفتم خونه یکی از دایی هام و دخترداییم موهامو حنا گذاشت. دخترداییم آرایشگره ولی تا حالا حنا نذاشته بود و از اونجایی که تجربه‌شو نداشت، دستکش نپوشید (ازین اتاق عملیها نیاز بود نه پلاستیکی) و فکر کنم به مدت یک یا دو هفته هم دستش حنایی موند :))
بار اول حنا گذاشتن زنگ زدیم به دخترخاله و اون گفت که بیشتر از ده دقیقه نذار! حالا من نمیدونستم که دخترخاله نمیدونسته من اصن بخاطر حنایی شدن مو دارم اینو میذارم! به حرفش گوش دادم و اونقدر که میخواستم حنا نگرفت اما جالب بود.
تو عکس چیز خاصی معلوم نمی‌شد اما وقتی سر صبح جلو پنجره که نور خوبی ازش میومد عکس گرفتم، رنگش ظاهر شد. همین اواخر یکی از پروفایلهای تلگرامم بود.
دفعه دوم که خواستم حنا بذارم، دقیقا روز اول مهر ماه بود! شب بود و نمیخواستم مزاحمی فامیل گرام بشم و به خودم زحمت بدم برم خونشون اون موقع! برای همین خودم حنا گذاشتم. مامانم هم میگفت بلد نیستم! (به این دلیل خودشون به بلد نبودن میزنه که میگه با این کار حالت چهره‌ت زشت شده و انگار بزرگتر از سنت بنظر میرسی)
حالا خلاصه گذاشتم نیم ساعت بمونه و تقریبا قرمز شد! یه کمی باز زیادی شد فکر کنم:))
و فرداش رفتم مدرسه و یکی دو نفر گفتن تو موهات عوض نشده؟ :))
که شده بود...

اما بار دوم تنها دلیلش رنگ حنا نبود. حنا یه درخشندگی خاصی به موها میده و در کل هم حس خوبی بهم القا کرد یه جوری که بعد از گذشت دو هفته و نصفی که کمرنگ شد حس کردم یه چیزی کمه!
حالا امیدوارم در دفعات بعد حرکتای بهتری بزنم! شاید با یه چیزای طبیعی قاطیش کنم
نمیخوام اکسیدان و این حرفا مخلوطش کنم اما شنیدم قهوه می‌زنن یکم قهوه‌ای شه!

نکته: رنگ اصلی موهای خودم چون نیمه-بور هست بیشتر معلوم شد حنا رو موها
نکته2: عکس مربوط به فیلم آنشرلی
موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۰۹
فاطمه .ح

یادگیری

نظرات  (۱۷)

هوس کردم حنا بذارم
:))) اگر گذاشتم لینک پستش رو میفرستم:)
پاسخ:
هوس خوبیه :)
خوشحال میشم ببینم
عکسم دوست دارم ببینم:)))
عاااغاااا حنارو با چی قاطی کنم موهام نارنجی بشه:-D؟!
+رنگ طبیعی موها برمیگرده عایا؟
پاسخ:
سوالا شروع شد:))
ببین من زیر پستم تگ "یادگیری" رو گذاشتم چون هنوز دارم کشف میکنم این پدیده رو :دی هر کسی هم یه چیز می‌گه!
بستگی به موهای خودت داره... اگه کاملا مشکی باشه زیاد معلوم نمیشه، قهوه ای یکم بیشتر، نیمه بور عین من میشه، اگه خیلی بوری و مدت زیاد بذاری که کلا لبو :))

آره رنگش کم میشه اما یه نکته ای مهمه
اگه عادت به رنگ گذاشتن موها داری، یادت باشه که تا مدت زیادی نمیتونی رنگ بذاری موهاتو
هر رنگی بذاری رنگت خراب میشه... حالا شاید یه آرایشگر خوبی یکم برات جمعش کنه ولی کلا اگه اهل رنگ هستی حواست باشه:)

حنا که به هرحال در میره... بستگی به مدت زمانی که گذاشتی رو سرت بمونه هم داره
مرسی مرسی مرسی^^
پاسخ:
خواهش میکنم:)

۰۹ مهر ۹۶ ، ۱۷:۰۹ دریا _ گاه نوشته های من
مبارک باشه
منم تازه زیر پام حنا گذاشتم حس خوبی بود ناخن پام خیلی قشنگ شده
میخوام موهامو حنا بزنم
پاسخ:
به به همه اهل حناها :)
سلام
بچه بودم دستامو خیلی حنا میذاشتم خیلی حس خوبیه :)
برای اینکه رنگ موهات تقریبا قرمز تیره که بعضیا میگن شرابی رنگ به اصطلاح بشه میتونی حنا رو با سدر مخلوط کنی (نمیدونم چجوری مخلوط باید بشه  البته ) من اینو شنیده بودم ولی امتحان نکردم دوستم با سدر گذاشته بود و موهاش خیلی خوشرنگ شده بود :)

پاسخ:
سلام
حالا اونقدم رنگ مهم نیست ولی به امتحانش می‌ارزه
دوست دارم دستامو بذارمااا ولی خانواده چپ نگاه می‌کنن:))))
۱۰ مهر ۹۶ ، ۰۹:۳۴ Vincent Valantine
حنا مو رو سفید نمی‌کنه یا باعث ریزش نمیشه؟

مادرت برای این مایل نبوده که چون تنها دختر خانواده هستی و دوست ندارن این حس بهشون القا بشه که بزرگ شدی. یه حس بدیه براشون که داره وقتش میرسه برای جدایی و خونه بخت :))

فکر کنم دیگه کرمش گرفته باشه و به زودی موهات رو رنگ کنی و ...
پاسخ:
نه اتفاقا ریشه موها رو قوی کرده

خونه بخت:)))))))))))))))))

رنگ کردن مو رو زیاد دوست ندارم خودم
روش های طبیعی بهترن
بعدشم من بخوام رنگ بذارم که مدرسه دارم پس نمی‌شه همه مو رو رنگ کرد! بعضیا نصف موهاشونو رنگ میپذارن که از جلو مقنعه معلوم هم نباشه بخاطر مدرسه
اما خب به نظرم ادم یا یه کاری رو می‌کنه یا نه:)
۱۰ مهر ۹۶ ، ۱۸:۲۸ Vincent Valantine
نمی‌دونم شاید برای همه یه جور جواب نده :/

جدی می‌گم من 2 تا خواهر دارم می‌دونم حس و حال پدر مادرا چطوریه واسه دخترشون که بزرگ می‌شه چطوریه.

پاسخ:
درسته ولی خب حدس می‌زنم سن خواهرات اژ من بیشتره که اینطور حسها رو بیشتر دریافت می‌کنی
۱۳ مهر ۹۶ ، ۱۳:۳۸ علی محمدرضایی
یه سوال آیا مردها هم میتونن حنا بزارن؟؟؟؟
چون چن وقت پیش یکی میگفت من باورم نشد...
پاسخ:
معلومه که می‌تونن:/
خب حنا می‌ذاری دیگه! یا نمی‌ذاری! به تصمیم خودت
شاید برداشت اشتباه کردیم اما
شما قرار شد هفته ای دوتا پست بذاری 
ما هم ب عنوان ی مخاطب انتظار داشتیم این اتفاق بیفته، چون مشتاق خوندن متن هاتون بودیم و هستیم.
اما نفهمیدیم چرا این وعده بهمون داده شد و بهش عمل نشد. بده توی یکی ی انتظاری ایجاد کنی بعد براورده ش نکنی. متوجه هستید که؟
لحنم ابدا تند و انتقادی نیست. بیشتر گله کردن هست.  
شکایت قاضی رو پیش قاضی بردن؛



پاسخ:
سلام. درگیر مدرسه هستم بسیار. عذرخواهی می‌کنم، هرچند قولی هم نداده بودما :)):// اما حق باشماست و قرار هم بود که بنویسم، تنبلی و امتحان و این حرفا 🙏 دیر به دیر به بلاگ سر می‌زنم، ممنون از تذکر.
۲۹ مهر ۹۶ ، ۱۸:۱۱ طراحی سایت
عالی
۱۰ آبان ۹۶ ، ۰۰:۲۶ ری را رویا باف
خاطرات حنا گذشتنام زنده شد ^____^
اما بعدا سخت میشه مو رو رنگ کرد البته اگه بخوای رنگ کنی! من که بیچاره شدم :<
پاسخ:
می‌دونستم آبش با رنگ تو یه جوب نمی‌ره اما حتی اگه یکی دو سال گذشته باشه هم سخته؟!

۱۱ آبان ۹۶ ، ۰۰:۱۸ ری را رویا باف
اون قسمت از موهات که حنا نداره و تازه در اومده مشکلی نداره اما من بعد یک سال قسمت حنا دار موهام رنگو خراب کرد!
پاسخ:
Ajab
۲۵ آذر ۹۶ ، ۲۰:۱۷ علی محمدرضایی
سلام
یه سوال داشتم میشه جواب بدی
حنارو باید چه مدت بزاری
مثلا چه مدت که فقط یه خورده رنگ قهوه ای بده خیلی نمیخوام رنگ موها عوض شه
پاسخ:
سلام. فکر کنم ده دقیقه واست کافی باشه. اما رنگ قهوه ای نمیده ها! اگه موهات مشکی باشه، رنگش یکم به سرخ تیره میزنه، البته رنگ خوبیه. اگه بخوای حالت قهوه ای بگیره میتونی بهش قهوه اضافه کنی. قهوه ایِ خوشرنگی میشه اونجوری.

۲۶ آذر ۹۶ ، ۲۰:۳۴ علی محمدرضایی
آخه یکی ازبچه ها میگفت ۴۰ تا ۴۵ دیقه گذاشته ولی فقط بعضی وقتا تو نور معلوم میشه
حالا قهوه ای هم نشد نشد فقط نمیخوام خیلی قرمزی بزنه
شماخودت چقد گذاشتی
پاسخ:
بخاطر رنگ موهاشه. موهای تیره تو نور فقط معلوم می‌شه
موهای قهوه‌ای یکم بیشتر معلوم می‌شه
موهای روشن حنا کاملاً خودشو نشون می‌ده

من موهام بوره واسه همین اولین بار که ده دقیقه گذاشتم کاملاً معلوم شد، دفعه ی دوم نیم ساعت گذاشتم و قشنگ قرمز شد:)))
تو جواب قبلیم حواسم نبود رنگ موهات رو بپرسم... اگه تیره هست، باید مدت بیشتری بذاری. ولی در کل موهای تیره خیلی قرمزی نمی‌زنه، نگران نباش.
۲۷ آذر ۹۶ ، ۲۰:۴۲ علی محمدرضایی
تیره اس موهام
پاسخ:
پس عین دوستت می‌شه. فقط گاهی زیر نور آفتاب به قرمزی می‌زنه. بنظر من خوبه.
۳۰ آذر ۹۶ ، ۱۰:۱۵ علی محمدرضایی
آهان
فقط مونده مامانم رو چی جوری راضی کنم همش میگه من میدونم موهات قرمز میشه زشت میشی
پاسخ:
:)

با سلام 

حنا فوق العادست من بیشتر به کف پاهام میزارم ولی جرات به گذاشتن دستا ندارم 

ادم حس میکنه همه نگاه میکنه نمیدونم چرا

پاسخ:
سلام
چون واقعا نگاه می‌کنن:))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">