وقتی روز به‌ روز بزرگتر می‌شوی

روایت رشد من

فاطمه.ح
متولد 81 ام. اوایل دهه 90 دهه‌هشتادی بودن در این فضا خیلی حس پرافتخاری به بهم می‌داد چون همه یا دهه هفتادی بودند یا دهه شصتی. من از 13-14 سالگی شروع کردم به نوشتن.


روانشناسی را در دانشگاه انتخاب کردم. برخلاف خیلی‌ها که به هوایِ بیشتر شناختن خودشان وارد این رشته می‌شوند، توهمِ کشف خودم را نداشتم.
اما کشف شدم، توسط خودم. هویتم را لابه‌لای درخت‌های خوابگاه خوارزمی کرج پیدا کردم و در مسیر تکراری کرج به گیلان جا گذاشتم.


دوست دارم یک کاری کنم. هر کاری. اینجا کارم نوشتن است و صادقانه بگویم، دوست دارم خیلی خوب بنویسم. هدفم از این وبلاگ از سال 1402 دیگر همین است.

***
به راه بادیه
به راه بادیه
بادیه بادیه
به راه به راه
نشستن باطل
نشستن باطل
باطل باطل
مراد مراد


بایگانی

نصیحت

دوشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۶، ۰۶:۳۸ ب.ظ

یکی از مشکلات حل نشده‌ی من خوابه. البته خواب شب رو تقریبا حل کردم و اکثر شب‌ها حدودهای یازده می‌خوابم (حالا بعضی شب‌هام که از دست آدم در می‌ره به کنار:)) ) اما مشکل بدتری که سراغم اومده، تمایلی نو و شدید از طرف من برای خواب بعدازظهره. منی که کلا از خواب بعد از ظهر خوشم نمیومد، حالا هرسال که می‌گذره، در دوران مدرسه بیشتر بهش علاقمند می‌شم و امروز برای مثال از ساعت یه ربع به سه خوابیدم تا یه ربع به شش.

من سه می‌رسم خونه و ناهار می‌خورم و بعضی پیام‌های تلگرامم رو چک می‌کنم یا آنکی‌م رو مرور می‌کنم و خیلی وقت‌ها به خودم می‌گم نخوابم بهتره ولی بعد متوجه می‌شم اگه الان نخوابم، هشت می‌خوابم:)) به همین دلیل بهترین تصمیم این می‌شه که بخوابم. دوستام اکثرا چهار درس خوندن رو شروع می‌کنن که اصلا در توان من نیست.

البته فکر نکنید در حد نخوابیدن خیلی به خودم سخت می‌گیرم‌ها! اتفاقا یه کتاب صوتی برای تن‌آرامی دارم که اون رو پخش می‌کنم و کاملا ذهن و بدنم رها می‌شه. هروقت خوابم نمی‌بره با این کتابه می‌خوابم. این کتاب جزو یکی از کتاب‌های صوتی‌ای بود که تو طرح فیدیبو هر 48 ساعت یکبار رایگان می‌کنه. یه کتاب به مدت 48 ساعت رایگان می‌شه و می‌تونید دانلود کنید. البته فقط با فیدیبو قابل پخشه و نمی‌شه برای کسی هم ارسال کرد. این طرح هر روزه ادامه داره. اگه مایل هستید، فیدیبو رو نصب کنید ولی هشدار می‌دم که حجم اکثر کتابا زیاده‌ها! البته این کتابی که میگم (ریلکسیشن/تن‌آرامی) در حدود 30 مگ بود، زیاد نبود به نسبت بقیه.

بگذریم، با این کتابه و درس‌ها و کمبود وقت، شیرینی خواب بعد از ظهر رو تازه دارم این‌روزا که ساعات روزانه‌م برام مهمه کشف می‌کنم!

می‌گم مهمه چون تو متوسطه‌ی اول چندان جساسیتی رو درس خوندن نبود (از طرف من، وگرنه خیلی از دوستان اون موقع هم حساس بودن) و با اینکه فشارها تقریبا برابر هست اما الان سخت‌تر بنظر میاد، نمی‌دونم چرا.

 به واقع از سه سال قبلم پشیمونم. باید عین چی کتاب غیردرسی می‌خوندم! عین چی! باید عین چی خودمو بیشتر پرورش می‌دادم! اما عوضش الان دارم اینکارا رو می‌کنم و گاهی هم نمی‌کنم؛ وقت نمی‌شه و انرژی نمی‌مونه و تنبلی و الی آخر...

اینجا فکر نکنم خواننده متوسطه اولی داشته باشه وگرنه نصیحت هم می‌کردم:))

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۰۸

نظرات  (۲)

چطور من توی فیدیبو ندیدم همچین چیزی :-؟
منم جدیداً مشکل خواب بعد از ظهر رو دارم امّا شب ساعت 1:30 الی 2 می‌خوابم. و صبح یه بار طرف 5:45 تا 6 بیدار می‌شم و بعدش دوباره 7:20.
بعد از ظهر که میشه حدوداً 1-2 ساعت خواب نیاز دارم.
خوشم نمیاد اون موقع بخوابم و اکثراً مبارزه می‌کنم با خودم ولی اگه برم نمازخونه دراز بکشم کار خیلی سخت می‌شه :))
چند روز پیش پاهام را روی ستون‌های نمازخونه رو به بالا گذاشتم گفتم اینطوری دیگه خوابم نمی‌بره
ولی خوابم برم بیدار شدم پاهام کرخت شده بود فکر کنم. :))
پاسخ:
بعد اژ اینکه طرح تابستانه رو ورداشتن، این طرح رو شروع کردن. توجه کن این دفعه.
چقدر بد می‌خوابی:( اختلال داشتی اژ پیش؟

:/
الان فکر کنم این طرحشون هم تمام شده چون هرچی نگاه می‌‌کنم چیزی نمی‌بینم.

معمولاً ساعت خوابم کم بوده ولی الان فکر می‌کنم مشکلی باید داشته باشم
یه ساعت دارم ساعت خوابم رو چک می‌کنه میگه که 90 درصد افرادی که این ساعت رو دارند زودتر از من‌ می‌خوابند و 85 درصدشون ساعت خواب عمیق بیشتر از منه.

بنظرم خواب بعد  از ظهر داشته باش ولی زمانش رو کاهش بده الان ساعتی که گفتی بنظرم زیاد اومد.
پاسخ:
عه عجب. أره منم الان چک کردم و چیزی نبود. تا دو سه روز پیش هم بود حتی

اگه بخوام کاهش بدم باید به آلارم متوسل شم که اصلاً خوشم نمیاد، ولی خب چاره‌ی کارمه:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">