وقتی روز به‌ روز بزرگتر می‌شوی

روایت رشد من

فاطمه.ح
متولد 81 ام. اوایل دهه 90 دهه‌هشتادی بودن در این فضا خیلی حس پرافتخاری به بهم می‌داد چون همه یا دهه هفتادی بودند یا دهه شصتی. من از 13-14 سالگی شروع کردم به نوشتن.


روانشناسی را در دانشگاه انتخاب کردم. برخلاف خیلی‌ها که به هوایِ بیشتر شناختن خودشان وارد این رشته می‌شوند، توهمِ کشف خودم را نداشتم.
اما کشف شدم، توسط خودم. هویتم را لابه‌لای درخت‌های خوابگاه خوارزمی کرج پیدا کردم و در مسیر تکراری کرج به گیلان جا گذاشتم.


دوست دارم یک کاری کنم. هر کاری. اینجا کارم نوشتن است و صادقانه بگویم، دوست دارم خیلی خوب بنویسم. هدفم از این وبلاگ از سال 1402 دیگر همین است.

***
به راه بادیه
به راه بادیه
بادیه بادیه
به راه به راه
نشستن باطل
نشستن باطل
باطل باطل
مراد مراد


بایگانی

از نشانه های مدرسه

پنجشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۵، ۰۳:۲۸ ب.ظ
موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۰۱
فاطمه .ح

نظرات  (۱۴)

از بین تمام کتاب هایی که از لحاظ اندازه و طراحی بهتر بودن، این کتاب های نهم بهترین بود (: .... و بدترین هم کتاب های دهم |:
پاسخ:
جدا؟ هنر و مطالعات و کارو فناوری خیلی بزرگن :/ :))
با عربی نهم خیلی خاطره‌های خوبی دارم :)) و همچنین با ریاضی و انگلیسی و علوم و اکثر درس‌ها :)) 
پاسخ:
عربی خوشم نمیاد از کلمه حفظ کردن هاش. ریاضی که اصلا حرفشو نزن. انگلیسی هم معمولا کتاب وزارتی چیز خاصی ندره ولی امسال قطور شده بهش امیدوارم و به این فکر میکنم که یه تکمیلی داریم براش :| بقیه درسا هم حرف زیاد داره نمیخوام کش بیارم :)))
:| مدرسه
پاسخ:
:))
نهم هم تموم شد رفت پی کارش (:(
پاسخ:
برای شما البته :))
چرا اینقد دفاعی رو بزرگ نشون دادی؟ ://///// ایش 
و اینکه
سخت نیست تو کلاسور نوشتن؟؟؟!
پاسخ:
دفاعی رو نخواستم بزرگ نشون بدم. میخواستم اون سه تا کتابی که حالت کتابی نداره پشتشون رو بین کتاباق دیگه نزارم تا نظم یهم نخوره و در کنار اون میخواستم دیده بشن. برای همین جلو چیدمشون. حالا این دفاعی هم یکم زیادی اومد تو چشم! :| اخه این چیه تو بهش توحه میکنی؟ :-/

تو کلاسور که نمی نویسم! برگه به تعداد مناسب (برای نوشتن و یکن بیشتر برای حجم داشتن) در میارم مینویسم بعد صفحه میزنم! بعد میزارم تو کلاسور برای مطالعه ی امتحان و این چیزا. البته باید حواسم باشه یه موقع ترتیب صفحه ها و نوشتن در برگه ها رو قاطی نکنم که عادت کردم. 
کلاس تابتسون هم کلاسور هنوز نخریده بودم از برگه های باقی مونده ی پارسال کلاسورها مینوشتم صفحه میزدم الان خریدم تو کلاسورها گذاشتم. 
چه قدر کتابا تغییر کرده!!!!!!!!!!!!!!!!! 
حس می‌کنم کمتر هم شده
زبان فارسی و زیست و فیزیک کو پس؟
پاسخ:
من هنوز اول متوسطه ام و کتابای وزارتی زیست و فیزیک و شیمی و زمین شناسی نداره اما بچه های سمپاد و یه سری مدارس این درس ها هم درش تدریس میشه. یعنی ما کتاب نداریم براش ولی حزوه می نویسیم و دبیر جدا هیت براشون :/ زبان فارسی هم که دبیرادبیات در کنار درسهای کتاب فراتر تدریس میکنه و البته نه در حد یه کتاب زبان فارسی. 
خب تقصیر عکس توعه:/ اینا اگه مهم بودن شبیه کتاب بودن!!
من کلا ی سال کلاسور خریدم، پشیمون شدم ! کلا دفتر بیشتر فان داره! :)))
پاسخ:
مهم بودن یا نیودنشون برام مهم نیست فقط میخواستم تو عکس باشن. 
اتفاقا من از دفتر بدم میاد یه جور دست و پا گیر هست. محدودیت داره. 
۰۲ مهر ۹۵ ، ۱۷:۵۵ علی محمدرضایی

چت دوستان خیلی باحال بود

من که این کتابا رو نخوندم زمان ما سوم راهنمایی بود چقدر عوض شدن

مال من دوتاکتاب پوستم رومیکندن:1.آمادگی دفاعی2.حرفه وفن

پاسخ:
:)) نمیدونم چرا هیچکس درباره ش نطر نداد. اول میخواستم اون محاسباتو پست کنم بعد گفتم چه کاریه در قالب یه اسکرین شات کاری که جدیدا انجام دادم رو مینویسم!

حرفه و فن گاهی خوبه عملیش ولی حفظ کردنیاش حالم بهم میخوره. امادگی دفاعی هم که با یه ورق زدن فهمیدم تو چ فازیه :))
کتاب ها خیلی تغییر کرده از زمان ما، کار و فناوری درباره چیه؟
پاسخ:
همون حرفه و فنه!
آمادگی دفاعییییی! خخخ!

:/ کلاسورها را دیدم؛یادم اومد از اول شهریور تموم نوشت افزارهای شهر رو زیر و رو کردم؛هنوز کلاسوری مورد پسندم نشده! :/
پاسخ:
:))

یعنی اینقدر سخت گیری تو این چیزها؟ من همون لحظه اول که برادرم برداشت گفت از این جنس خوبه؟ گفتم آره همینو بردار :|
۰۵ مهر ۹۵ ، ۲۰:۰۵ علی محمدرضایی
درباره چی هیچکس نظرنداده زمان ماکه حرفه وفن رو فقط از روش میخوندیم دفاعی روهم زمان ماانقدزیادبود ومعلمش بیخود بود که بالاترین نمرم توکل سال10بود البته نوبت دومش خودم رو جردادم 20شدم البته یه چیز بگم که دوم دبیرستان هم که دفاعی داشتیم همش بیست میشدم چون معلمش خعلی باحال بود
پاسخ:
اون عکس اخری رو میگم.
معلم دفاعی ما که سختگیر بنظر نمیومد جلسه اول :))
بالاخره شاید موقع خوندنشون علاقه‌ای در کار نباشه، ولی بخاطر دبیراش، خاطراتش، درس‌هاش و حتی امتحاناش با بعضی کتابا خاطره دارم :)) 
پاسخ:
بله درسته. 
از ریاضی نهم انقدر بدم میاد که اصن نمیخوام به سالِ قبل فک کنم :|
ولی عاشقِ ادبیاتِش بودم :)
و همینطور .. چیزی یادم نمیاد انگار فقط ادبیات خوب بود :|

البته همه اینا تقصیر معلماس ها .. :)
پاسخ:
من کلا با ریاضی میونه ی خوبی ندارم تقصیر دبیر هم نیست چون انصافا خیلی دبیرخوبیه. کلا ریاصی و محساباتی که تو فیزیک هست با روحیات من نمیسازه :)) ولی مفاهیم فیزیک رو دوست دارم. 
ادبیات :)👌👌



۱۱ مهر ۹۵ ، ۱۴:۴۸ مردی بنام شقایق ...
سلام

اوف!

زمان ما نهم نبود!

سیکل بود :)
پاسخ:
سلام. 

:)))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">