وقتی روز به‌ روز بزرگتر می‌شوی

روایت رشد من

فاطمه.ح
متولد 81 ام. اوایل دهه 90 دهه‌هشتادی بودن در این فضا خیلی حس پرافتخاری به بهم می‌داد چون همه یا دهه هفتادی بودند یا دهه شصتی. من از 13-14 سالگی شروع کردم به نوشتن.


روانشناسی را در دانشگاه انتخاب کردم. برخلاف خیلی‌ها که به هوایِ بیشتر شناختن خودشان وارد این رشته می‌شوند، توهمِ کشف خودم را نداشتم.
اما کشف شدم، توسط خودم. هویتم را لابه‌لای درخت‌های خوابگاه خوارزمی کرج پیدا کردم و در مسیر تکراری کرج به گیلان جا گذاشتم.


دوست دارم یک کاری کنم. هر کاری. اینجا کارم نوشتن است و صادقانه بگویم، دوست دارم خیلی خوب بنویسم. هدفم از این وبلاگ از سال 1402 دیگر همین است.

***
به راه بادیه
به راه بادیه
بادیه بادیه
به راه به راه
نشستن باطل
نشستن باطل
باطل باطل
مراد مراد


بایگانی

سلایق درسی

پنجشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۵ ب.ظ


حال و هوایِ جمع کردنِ دروس سال دهمی که گذشت به شرحِ تصویره.

یکی از چیزهایی که درمورد تفاوت سلایق آزمون‌طوریِ خودم و بقیه فهمیدم که موجبِ ترجیح دادنِ یه موسسه به دیگری هست، زمانِ آزمون دادنه. وقتی با بچه‌ها حرف می‌زنیم، متوجه می‌شم اغلب ترجیح می‌دن که زود به زود آزمون بدن. بخاطر همین گاج یا قلم‌چی رو انتخاب می‌کنن اما من و یکی دیگه از هم‌کلاسیا همچین نظری نداریم. شخصا زورم میاد هر دو هفته (قلمچی) یا سه هفته (گاج) یه بار برم آزمون بدم؛ ماهی یه بار (گزینه دو، سنجش) برام آسون‌تره و جمع کردنش هم اونقدر که بقیه می‌گن سخت نمیاد بنظرم.

یه قضیه دیگه هم هست که روش اختلافِ نظر داریم و اون پشتیبانه. البته یه سری موسسات مثل گزینه دو مشاور دارن، نه پشتیبان.

درهرصورت اصلا نمی‌خوام پشتیبان یا مشاور یا هرنوع آدمی که از یه موسسه‌ای بیاد و بخواد پیگیرِ درس‌هام باشه رو کنارم داشته باشم! اصلا! اون سالی که قلم‌چی می‌رفتم، اینقدر با پشتیبان داشتن مشکل داشتم و بدم میومد گزارش کار بدم و تحت‌نظر باشم که به پشتیبانم نامه نوشتم* و ازش خواستم یه‌جورایی دیگه پیگیریم نکنه... البته بنظرم کار درستی نبود. اون بنده‌خدا هم خیلی از کارش لذت نمی‌بره لابد و حقوق خاصی هم در برابرش نمی‌گیره اما اگه بخوام دروغ نگفته باشم، همچنان حق خودم می‌دونستم که نظرم رو به پشتیبان داشتن بیان کنم و درصورتی که نمی‌خوامش، مجبور به تحملش نباشم.

یادمه یه روز تو پیاده‌رو این پشتیبان رو دیده بودم همون موقع‌ها. البته بدون مقنعه و مانتویی که به عنوان پشتیبان می‌پوشید یکمی سخت بود تشخیصش اما بالاخره شناختمش. یادمه سلام کردم. یادم نیست جوابمو داده بود یا نه.

فکر می‌کنم یکی از دلایلی که از هر نوع پشتیبان یا شخصی که بخواد پیگیریم بشه بدم میاد‌، اینه که خانواده‌م واقعا اونقدرا سرِ درس بهم گیری نمی‌دن و جز یه‌سری دوره‌های کوتاه که خودم واقعا شورِ درس نخوندن رو در میاوردم و بهم "تذکر می‌دادن" یا "یادآوردی میکردن" که درسامو بخونم، مانورِ خاصی رو خوندن و نخوندنم ندادن و خودم بودم که می‌خوندم. البته قطعا اگه نتایج خوبی بدست نمیاوردم اونا هم وارد عمل می‌شدن که مثلا تاکید کنن روی درسم اما چون زیاد پیش نیومده، تقریبا خیلی وقت‌ها احساس نمی‌کنم که نگاهِ اونا روی درسم هست.

بیشتر خودمم که بهشون می‌گم چی شده و چی نشده. مثلا امتحانی که هفته‌ی قبل داده بودم رو یهو یادم میاد و نمره‌م رو می‌گم. کارنامه ماهانه‌م رو می‌بینن و کارنامه اصلی، نه خیلی فراتر.

بخاطر همین ورودِ یه شخصِ غریبه به امورِ درسیم و چک شدن توسط اون خیلی برام آزاردهنده‌ست.


* رمز این پست "رمز" هست. بعضی از پست‌های دیگه‌ی اون وب هم همین رمز رو دارن.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۲۸
فاطمه .ح

نظرات  (۷)

۲۸ تیر ۹۷ ، ۱۳:۱۳ محمدعلی ‌
این که رمزت رمزه خیلی خوبه ها :))
+ گزینه دو سه‌هفته یکبار آزمون داشت پارسال...
پاسخ:
:)))))) زیاد مهم نبود برام. رمزدار کردنش هم بخاطر اینه که کسی تو نگاه اول همه چیمو نخونه.

جدی؟
همکلاسیم دیروز گفت ماهی یه باره و قبلا میرفته.
نمیدونستم.
۲۸ تیر ۹۷ ، ۱۴:۱۱ محمدعلی ‌
من نرفتم گزینه دو پارسال. لیکن واسه ثبت‌نامش رفتم سایت و بودجه‌بندی و زمان‌بندیش رو دیدم. ضمن اینکه میدونستم از قبل. البته سه‌هفته یکبار مناسبه. ماهی یکبار دیگه خیلی دیره واقعا... 
http://file.gozine2.ir/files/1/1397/1/65627/08371c8b-013d-4e43-8d96-39a4b45396b4-preview/8.jpg
پاسخ:
نمی‌دونم واسه چی دیره؟ مگه همه هفته آخر می‌شینن می‌خونن؟ آدم باید در طول زمانی که داره بخونه.
بعدشم اون جوری کمتر مزاحم خواب جمعه‌ت می‌شی :دی

مرسی بابت توضیحت.

۲۸ تیر ۹۷ ، ۲۰:۲۸ محمدعلی ‌
نه. چون هرچی تعداد هفته بیش‌تر بشه، تعداد مبحث میره بالا و تعداد تست از هر شاخه و موضوع، کم میشه و اینطوری مرور مباحث کمتر میشه. خب سه‌هفته مرور بیش‌تری داره تا چهار هفته. و البته دو هفته دیگه این مرور خیلی زیاد میشه و نمی‌پسندم. من کلا سه‌هفته رو قبول دارم. تعادل خاصی داره :))
خواب جمعه و شنبه و یکشنبه و دوشنبه و سه‌شنبه و چهارشنبه و پنج‌شنبه بر کنکوریا کوفت میشه کلا. دلت خوشه ها! خواب جمعه :))
+ تصویری که گذاشتی بالا نمیاد. (صرفا جهت اطلاع)
پاسخ:
آها. آخه تعداد سوالای سنجش به همین دلیل بالاترم هست.
آخی :)))))))))))))))))

+برای خودم میاد آخه.
لینکش رو هم زیرش میذارم. ممنون گفتی.
۲۸ تیر ۹۷ ، ۲۲:۴۲ محمدعلی ‌
تصویر رو من به هرجهت - رفرش و با لینک و قطع و وصل نت و... - امتحان می‌کنم و بعد درباره بالا نیومدنش قضاوت می‌کنم:)) لیکن الان با فیل.ترشکن اومدم و باز کرد :) تا حالا به این کاربرد اکسل فکر نکرده بودم. روش جالبیه. 
پاسخ:
اِ عجب.

البته من خودم تهیه‌ش نکردما! از تم‌های رایگان و پیشنهادیِ اکسل بود که استفاده‌ش کردم برای اینکار. کلا خوبه، هم همیشه میبینمش (به سبب چک کردن روزانه‌م!) و هم اینکه یه دید کلی بهم می‌ده از کارای کرده و نکرده‌م.
۲۹ تیر ۹۷ ، ۱۰:۰۴ علی محمدرضائی
منم از پشتیبان کلا خوشم نمیاد
تا زه گزینه دو تو تابستون پارسال دو هفته یه باربود و تو مدرسه ها سه هفته یه بارالبته بعدازعید دوباره دوهفته  یه بار
چرایه ماه یه بارش کردن اون که خیلی دیره
پاسخ:
نه، بنظر می‌رسه که هم‌کلاسیِ من اشتباه کرده چون هم تو هم محمدعلی گفتین که یه ماه یه بار نیست. من از دوستم شنیده بودم
یوراکسل ایز سو خفن با اون درصدا! :دی
عصن تشویق میشه آدم به خوندن خوشمان آمد بسی! :))))

پاسخ:
هه! ما اینیم دیگه! (جوری پاسخ کامنت را می‌دهد که انگار نه انگار از تم های آماده و رایگانِ اکسل استفاده می‌کرده است)

(پاسخت عصن بت نمیااااد!!)
پاسخ:
:)))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">