وقتی روز به‌ روز بزرگتر می‌شوی

روایت رشد من

فاطمه.ح
متولد 81 ام. اوایل دهه 90 دهه‌هشتادی بودن در این فضا خیلی حس پرافتخاری به بهم می‌داد چون همه یا دهه هفتادی بودند یا دهه شصتی. من از 13-14 سالگی شروع کردم به نوشتن.


روانشناسی را در دانشگاه انتخاب کردم. برخلاف خیلی‌ها که به هوایِ بیشتر شناختن خودشان وارد این رشته می‌شوند، توهمِ کشف خودم را نداشتم.
اما کشف شدم، توسط خودم. هویتم را لابه‌لای درخت‌های خوابگاه خوارزمی کرج پیدا کردم و در مسیر تکراری کرج به گیلان جا گذاشتم.


دوست دارم یک کاری کنم. هر کاری. اینجا کارم نوشتن است و صادقانه بگویم، دوست دارم خیلی خوب بنویسم. هدفم از این وبلاگ از سال 1402 دیگر همین است.

***
به راه بادیه
به راه بادیه
بادیه بادیه
به راه به راه
نشستن باطل
نشستن باطل
باطل باطل
مراد مراد


بایگانی

بنده

چهارشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۱۲ ب.ظ

اتفاقات خوب بیش از پیش برای من رخ می‌دهند. حس عجیبی است. مدت‌ها به دنبال این اتفاقات، تلنگرها، حرف‌های دلگرم‌کننده و چه و چه بودم. همیشه بودم و حالا بی‌آنکه برایش تلاش مستقیمی کنم، به آغوش من می‌شتابند و قلبم را گرم‌تر می‌کنند. بسیاری از آدم‌ها وقتی به این نقطه می‌رسند، از خودشان می‌پرسند که چرا کاری نمی‌کنند، چرا به اندازه‌ی همه‌ی این خوبی‌ها در زندگی تلاش نمی‌کنند، چرا دقیقه‌نودی‌اند، بی‌اراده‌اند و هزاران صفتِ دوست‌نداشتنی‌ِ دیگر. جواب این سؤال ساده است. تو بنده‌ی الهاماتت نیست، بنده‌ی عادت‌هایی!

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۱۵
فاطمه .ح

نظرات  (۲)

۱۵ آبان ۹۸ ، ۲۳:۴۲ رهام گرامی ها

من که ماشالا هی پشت سر هم بد میارم :/ خوش بحالت واقعا ...

 

بوی باران ، بوی سبزه ، بوی خاک
شاخه های شسته ، باران خورده پاک
آسمان آبی و ابر سپید
برگهای سبز بید
عطر نرگس ، رقص باد
نغمه شوق پرستوهای شاد
خلوت گرم کبوترهای مست

نرم نرمک میرسد اینک بهار
خوش به حال روزگار ...

خوش به حال چشمه ها و دشتها
خوش به حال دانه ها و سبزه ها
خوش به حال غنچه های نیمه باز
خوش به حال دختر میخک که میخندد به ناز
خوش به حال جام لبریز ازشراب
خوش به حال آفتاب ؛

ای دل من، گرچه در این روزگار
جامه رنگین نمیپوشی به کام
باده رنگین نمیبینی به جام
نقل و سبزه در میان سفره نیست
جامت از آن می که میباید تهی است ...

 

فدای فریدون مشیری عاشق این شعرشم

موفق باشی

پاسخ:
ممنون بابت ارسال شعر؛ امیدوارم شما هم به زودی خوب بیاری :)
۱۶ آبان ۹۸ ، ۰۰:۰۸ رهام گرامی ها

چون انسانی میخونی واست فرستادم به اعتقادم بچه های انسانی خیلی درک دارن خودم چندتا دوست دارم که انسانی میخونن و با دنیا عوضشون نمیکنم...یه دورانی هم قرار بود بخاطر علاقه به عربی و تاریخ و سیاست برم رشته انسانی اما نشد ... شاید بعدا دربارش تو وبم پست گذاشتم...حیف شد واقعا..یکی از حسرتام همیشه این بوده...هیییی روزگار

البته اشتباه نشه به ریاضیات و فیزیک هم علاقه داشتم ولی خب میلم بیشتر به انسانی بود....

پاسخ:
مرسی لطف کردی؛ دانش‌آموزهای زیادی اینجوری تو تجربی و ریاضی دیدم. امیدوارم بتونی همیشه کنار درس‌های آینده این علایق رو هم دنبال کنی.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">