وقتی روز به‌ روز بزرگتر می‌شوی

روایت رشد من

فاطمه.ح
متولد 81 ام. اوایل دهه 90 دهه‌هشتادی بودن در این فضا خیلی حس پرافتخاری به بهم می‌داد چون همه یا دهه هفتادی بودند یا دهه شصتی. من از 13-14 سالگی شروع کردم به نوشتن.


روانشناسی را در دانشگاه انتخاب کردم. برخلاف خیلی‌ها که به هوایِ بیشتر شناختن خودشان وارد این رشته می‌شوند، توهمِ کشف خودم را نداشتم.
اما کشف شدم، توسط خودم. هویتم را لابه‌لای درخت‌های خوابگاه خوارزمی کرج پیدا کردم و در مسیر تکراری کرج به گیلان جا گذاشتم.


دوست دارم یک کاری کنم. هر کاری. اینجا کارم نوشتن است و صادقانه بگویم، دوست دارم خیلی خوب بنویسم. هدفم از این وبلاگ از سال 1402 دیگر همین است.

***
به راه بادیه
به راه بادیه
بادیه بادیه
به راه به راه
نشستن باطل
نشستن باطل
باطل باطل
مراد مراد


بایگانی

من آنم که خود دانم

جمعه, ۲۴ دی ۱۳۹۵، ۰۵:۴۰ ب.ظ

بالاخره رفتم این سایت و اونجا هم تست شخصیت دادم و نتیجه با همون قبلیِ تطابق داشت. (INTP)  ولی هنوز پستی که مربوط به وبلاگ قبله و تستی که حدودا پارسال داده بودمو پیدا نکردم، تا اینا رو بسنجم. 

تستِ دفعه ی قبل (برای دو سه ماه پیشه تا اونجایی که میدونم) از یک منبع فارسی(البته تست رو خودشون طراحی نکردن قاعدتا، ولی باز اکثرا میگن که نمونه انگلیسیش قابل اعتماد تره) :

تست چند روز پیش از منبع انگلیسی :

اینم تفسیرشون به فارسی و انگلیسی :

https://www.16personalities.com/intp-personality

و 

http://www.khodshenas.ir/MBTI/INTP


همون شروع خوندنِ تفسیر انگلیسیش متحیر و خوشحال شدم، متحیر چون نوشته فقط سه درصد از این نوع در جامعه هستن؛ دلیل خوشحالیم رو هم که خودش در جمله ی بعدیش توضیح داده :))))


+البته که :

"شناخت شخصیت برای برچسب زدن بر خود نیست، برای پرورش برتری ها و کنترلِِ کاستی هاست "

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۲۴
فاطمه .ح

نظرات  (۵)

۲۴ دی ۹۵ ، ۱۸:۵۶ داداش مهدی
اکثر نابغه های تاریخ، درونگرا بودن.
پاسخ:
ولی من قطعا جزو اون درصدیشون میشم که کنج خونه نشستن و هیچی نشدن :| نشون به اون نشون که یکی از نقاط ضعفم غیرعملگرا بودن و رویاپردازیه !
سه درصد؟ چه کم!
مراقب خودتون باشید :-)
پاسخ:
:)))👍
نمیدونم چرا نمیتونم به این تست ها اعتماد کنم 
دیگران نمیتونن به ما بگن که چی هستم :/
پاسخ:
:))))) البته منم نگفتم که 100 درصد به حرفاشون اطمینان دارم. 
بیشتر یه شوخیِ کثیفه حرفاشون :))😂 (اما امیددهنده )
۲۴ دی ۹۵ ، ۲۰:۲۶ پرتقالِ دیوانه
آقا این دومیه رو آدرسشو بده منم برم بدمش
همین انگیلیسیه که سبزه
پاسخ:
همون سایتی که در جمله ی اول لینکش کردم هست. اون دختره و اون سبزه یکی هستن در اصل. اون درصدا تفسیر متفکر بودن بود. 
این تست شخصیت شناسی مدت زیادی هم ذهنمو درگیر کرده بود . با گذر زمان نتیجه های مختلفی از سایت های مختلف دریافت کردم . این تست ها و تست های مشابه که بر اساس اندازه انگشت و اینا میگن شخصیت شما چیه شبیه این فال های خودمونه . اگر تو سایت های انگلیسی زبان جستجو کنید میبینید که روانشناسان معروف و نامدار همگی این تست رو فاقد اعتبار دونستند . این تست ها فقط باعث میشه که ما به خودمون برچسب بزنیم . مثلا من خودم چند بار تیپ شخصیتی دریافت کردم که متناسب با شغل مورد علاقم نبود . هی میومدم تست میدادم بلکه شاید تست ها یه نتیجه ای بدن که به اون شغله بخوره :)))))
زیاد رو این چیزا حساب باز نکنید . 
 راستی یه نکته . یه سری از پست هاتونو دیدم و متوجه دغدغه هاتون شدم . شبیه دغدغه های من هم بودن . برنامه ریزی و انتخاب رشته  و اینا ...
منکه راه به جایی نبردم . شمام زیاد سخت نگیرید :))
پاسخ:
خب البته این تست ها با مثالی که شما زرین (شخصیت شناسی با انگشت!) زمین تا آسمان فرق دارن.
راستی به جمله ای آون زیر برای خودم و خوانندگان نوشتم که دچار این اشتباه نشیم : این تست‌ها برای برچسب زدن نیست بلکه برای شناخت نواقص و کاستی ها و تلاش برای بهبود اوناست. نقل به مضمون البته :))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">