وقتی روز به‌ روز بزرگتر می‌شوی

روایت رشد من

فاطمه.ح
متولد 81 ام. اوایل دهه 90 دهه‌هشتادی بودن در این فضا خیلی حس پرافتخاری به بهم می‌داد چون همه یا دهه هفتادی بودند یا دهه شصتی. من از 13-14 سالگی شروع کردم به نوشتن.


روانشناسی را در دانشگاه انتخاب کردم. برخلاف خیلی‌ها که به هوایِ بیشتر شناختن خودشان وارد این رشته می‌شوند، توهمِ کشف خودم را نداشتم.
اما کشف شدم، توسط خودم. هویتم را لابه‌لای درخت‌های خوابگاه خوارزمی کرج پیدا کردم و در مسیر تکراری کرج به گیلان جا گذاشتم.


دوست دارم یک کاری کنم. هر کاری. اینجا کارم نوشتن است و صادقانه بگویم، دوست دارم خیلی خوب بنویسم. هدفم از این وبلاگ از سال 1402 دیگر همین است.

***
به راه بادیه
به راه بادیه
بادیه بادیه
به راه به راه
نشستن باطل
نشستن باطل
باطل باطل
مراد مراد


بایگانی

قرار نویسی

پنجشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۵، ۰۵:۱۸ ق.ظ

اون روز که این پست رو خوندم، زیرش کامنت گذاشتم که من هم قراره این کار رو انجام بدم. اون شب رو نتونستم وبلاگ نیام اما تلگرام رو لاگ اوت کردم. تا دوشنبه شب تلگرام تعطیل بود. و وبلاگ هم (هم نوشتن و هم خوندن) باید تا جمعه تعطیل می بود تا بشه 7 روز. اما چند دقیقه پیش بدون اینکه درست حسابی متوجه باشم دارم چه سایتی رو باز می کنم، اینجا رو باز کردم و از اونجایی که نام کاربری و پسوردم سِیو شده ست، فقط دکمه ی ورود رو زدم. 

هفته ی جالبی بود. زندگی بدون تلگرام یه چیز دیگه ست. کلا این برنامه ادم رو وسوسه می کنه که چِک کنه! چی رو؟ همه چی!

پیام های گروهو بخونه. پیام خصوصی ها رو سین کنه، جواب بعضیا رو بده و جواب بعضی ها هم نه. عکس پروفایل همکلاسی هاشو نگاه کنه. خلاصه به هر صورتی تلگرام می تونه وقتتونو بگیره اگر ادم با اراده ای نباشید. منم خیلی با اراده نیستم برای همین سعی به هربار لاگ اوت کردن دارم. 


پس قرارم این بود که؛

سه روز تلگرام نرم. (4 روز نرفتم)

یه هفته وبلاگ نیام. (6 روز نیومدم)

21 روز یک سایت خاصی رو نباید برم که اتفاقا تو این چند روز بعضی مواقع ادرس رو می نوشتم و بعد یادم می اومد که نباید چکش کنم! (تا الان 6-7 روز)

روز 25 به خودم یک کتاب هدیه میدم :|

این نسخه ای از اون قراره که برای خودم درست کردم.


در این هفته؛

  •  یه نمره ی فیزیک که یک هفته و نیم قبل امتحان داده بودم و اتفاقا نوشتم که اصلا خوب نمیشم رو دریافت کردم. دقیقا به همون بدی ای بود که تصور می کردم!
  • هر شب یانگوم دیدم،البته قبل از این هفته هم می دیدم. یعنی خودم هم در تعجبم چرا این سریال قدیمی روی من تاثیر داره :| با اون قسمتی که تنها مونده بود در دهکده ی قرنطینه شده، اشک هایی هم ریختم :|
  • هرشب بعد از یانگوم، از ساعت 9، کتاب خوندم. که معمولا هم غیردرسی بود
  •  و اکثر درس هام رو قبل از شروع یانگوم تلاش می کردم که تموم کنم. بعد از ساعت 9 اصلا دست و دلم به درس خوندن نمیره. مگر اینکه زیست باشه. 
  • فیلمِ 500 days of summer رو تماشا کردم و یک کتابِِ کامل و یکی نصفه خوندم.
  • بازدیدهای وبلاگم بدتر از قبلش شده :)))
  • اکثر اوقات هفته رابطه م با مادر گرمتر و صمیمی تر شد ولی به همون اندازه رابطه م با پدرم سردتر شده. احساس می کنم همه ش تقصیر منه.

و خلاصه اینکه؛ هنوز زنده م، نفس می کشم و می خوام بهتر از چیزی که الان هستم بشم.
موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۱۳

نظرات  (۷)

الان منم به این فکر افتادم که همه رو قطع کنم جز وبلاگ! :) وبلاگ فرق داره خب :دی
پاسخ:
:)) امیدوارم موفق باشی در این راه👍👍
بازدید وبلاگ فدا سرت باو
پاسخ:
یور رایت :)) ولی اخه بازدید های وبلاگ قبلیم چون زیاد بود، امروز که عددِ 2 و 7ِِ دیروز رو دیدم، جا خوردم اما همچنان اونقدر اهمیت نمیدم 😀👍
۱۳ آبان ۹۵ ، ۱۱:۰۲ علی محمدرضایی
من خیلی وقته قصددارم همه چی روتموم کنم ازلحاظ تلگرام وبلاگو گوشیو و...ولی هنوزنتونستم
پاسخ:
خب نه، تکلنوژوی میتونه واقعا مفید باشه مخصوصا چیزی مثل تلگرام. وبلاگ هم برای یادداشت و خونده شدن و ابرازه. هردوشون مفیدن ولی از حد که میگذره، دردسر ساز میشه. 
نمیتونم از هیچ کدوم دل بکنم ! مخصوصا ا وبلاگ ...
میتونم ها لاگ اوت کنم ، میتونم صبر کنم ولی یه جایی سرِ خودم حتما کلاه میزارم و یواشکی میام چِک میکنم :|
پاسخ:
یه هفته که چیزی نیست :)))
من قبلا اینکارو می کردم :| این دفعه به خودم گفتم اخه کیو گول میزنی :| تازه زندگی اروم تر هم شد حتی :دی
تعهد آنلاین عالیه، این که یک جایی بگی که انجام می دهم، خیلی کمک می کنه که آدم از زیرش در نره :-)
پاسخ:
بله :)👍👍
۱۳ آبان ۹۵ ، ۱۸:۲۱ علی محمدرضایی
مال من دردسرسازشده
پاسخ:
پس از این دوره های کوتاه بزار حتما 👍
تلگرام که خانمان سوزه لامصب
من بیشتر گروه های بیخودری رو حذف کردم ، قبلا خیلی کنترل ناشده وقتم رو با تلگرام تلف میکردم ، الان خیلی روش مسلط شدم ، خود آدما واقعی ترن از تلگرامن :)
این که بشه نت رو کنترل کرد خیلی خوبه ، شما باید تست کنی بدون اینترنت میتونی زندگی کنی یا نه ، من گاهی مودم رو خاموش می کنم و سعی میکنم بهش عادت نکنم ، کتاب جایگذین خوبیه
پاسخ:
آره واقعا :))

زندگی که نه واقعا نمی تونم چون خیلی وقتا بهش نیاز پیدا می کنم؛ ولی در حالت کنترل شده بعد از یکی دو روز عادت می کنم و سبک گذروندن روزهام خوبتر میشه. اما با بازگشت جدی به دنیای مجازی درست حسابی کتاب خوندنم هم از راه به در میشه!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">