وقتی روز به‌ روز بزرگتر می‌شوی

روایت رشد من

فاطمه.ح
متولد 81 ام. اوایل دهه 90 دهه‌هشتادی بودن در این فضا خیلی حس پرافتخاری به بهم می‌داد چون همه یا دهه هفتادی بودند یا دهه شصتی. من از 13-14 سالگی شروع کردم به نوشتن.


روانشناسی را در دانشگاه انتخاب کردم. برخلاف خیلی‌ها که به هوایِ بیشتر شناختن خودشان وارد این رشته می‌شوند، توهمِ کشف خودم را نداشتم.
اما کشف شدم، توسط خودم. هویتم را لابه‌لای درخت‌های خوابگاه خوارزمی کرج پیدا کردم و در مسیر تکراری کرج به گیلان جا گذاشتم.


دوست دارم یک کاری کنم. هر کاری. اینجا کارم نوشتن است و صادقانه بگویم، دوست دارم خیلی خوب بنویسم. هدفم از این وبلاگ از سال 1402 دیگر همین است.

***
به راه بادیه
به راه بادیه
بادیه بادیه
به راه به راه
نشستن باطل
نشستن باطل
باطل باطل
مراد مراد


بایگانی

قاب دلخواه من

چهارشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۹، ۰۱:۳۱ ب.ظ

 

این قاب دلخواه من است. چون هر روز صبح که بیدار می‌شوم از پنجره خانه به باغ نگاه می‌کنم و حالم بهتر می‌شود. مخصوصا وقتی بهار و تابستان است، حتی اگر حالم چندان خوب نباشد هم، با دیدن این همه رنگ سبز و معمولا گربه‌هایی که در حیاط میومیو می‌کنند، اخم‌وتخم‌ را می‌گذارم کنار... دلم نمی‌آید این صحنه را حیف  کنم.

موافقین ۱۵ مخالفین ۰ ۹۹/۰۶/۰۵
فاطمه .ح

باغ

نظرات  (۱۲)

۰۵ شهریور ۹۹ ، ۱۳:۳۳ کلمنتاین ‌‌

قبول نیست ((:

قاب‌ها توی دنیا خیلی ناعادلانه تقسیم شدن ((:

پاسخ:
آخی :))) آره خب، چه کنیم :دی

زیباست

می‌تونی توی اون سایت پنجره‌ها ثبتش کنی بقیه مردم هم لذت ببرند!

پاسخ:
تشکر :)
نمی‌شناسمش، تو گوگل گشتم ولی جایی پیدا نشد. نشونی‌ش رو می‌ذاری؟

https://window-swap.com/window

پاسخ:
چه جالبه...
۰۵ شهریور ۹۹ ، ۱۹:۲۰ مترسک ‌‌‌‌‌

چه بهشتِ خوش بر و رو و صداییه ^_^

پاسخ:
خیلی ممنون :)
۰۵ شهریور ۹۹ ، ۲۱:۵۵ محمود بنائی

چه منظره ی دلچسبی، به به. 

پاسخ:
آری :)

دو تا سوال ازت می‌پرسم یکی‌ش رو به دلخواه جواب بده. 

کنکور چطور بود ؟ 

ترجیح می‌دادی تو زندگی بعدی‌ت دلفین باشی یا کرکس ؟

پاسخ:
سلام. هر دو رو هم می‌تونم جواب بدم. الآن موندم یکی یا هر دو!
ولی خب چون دومی هیجان‌انگیزتره، پس دومی رو اول می‌نویسم، اولی هم اگه به قوانین بازی برنمی‌خوره، بگو می‌نویسم.

از یه جهت دوست داشتم کرکس باشم که سهراب سپهری برام بخونه: 
من نمی‌دانم که چرا می‌گویند
اسب حیوان نجیبی است!
کبوتر زیباست!
و چرا در قفس هیچ‌کسی کرکس نیست؟ 
گل شبدر چه کم از لالۀ قرمز دارد؟
چشم‌ها را باید شست
جور دیگر باید دید

درواقع می‌خواستم مورد توجه سهراب قرار بگیرم :))

ولی از جهات دیگری، دلفین بودن خیلی خوبه:
1. باهوشن.
2. آدم‌ها خوب باهاشون رفتار می‌کنن.
3. ظاهر بامزه‌ای دارن.
ولی در عوض این‌قدر نزدیک شدن به زندگی آدم‌ها رو هم دوست ندارم در مورد دلفین‌ها. هرچند نسبت به خیلی از حیوانات دیگه شرایط بهتری دارن...

فکر می‌کنم دلفین.

فکر می‌کنم پارامتری که برای انتخاب کرکس درنظر گرفتی، در جهان تا به حال در نظر گرفته نشده و نخواهد شد :))))

چون قانون بازی زیر سوال میره نمیتونیم الان در مورد سوال اول به جواب برسیم شاید در آینده یک پست گذاشتی که جواب این سوال هم توش بود.

پاسخ:
:)))

خوب است. احتمالا یک ماه دیگه که رتبه‌ها اومد.

شاید عجیب باشه، ولی من به جای لذت بردن، گرمم شد و از میزان رطوبت و شرجی بودن عکس، احساس کردم لباسم مرطوب شده و چسبیده به تنم. :)))

پاسخ:
آره عجیب بود آخه من اصلا حس نکردم که عکس حالِ مرطوبی داره :))

خونه های طرف شما چه قشنگن :)

پاسخ:
خیلی ممنون:) بیشتر آدماش مهمن که زیاد قشنگ نیستن :دی

خوب باید اعتراف کنم اولش نه. ولی بعد از خوندن کامنت قبلی منم احساس عرق کردم :))

باید شمالی نباشی و خونه و ویلات کولر گازی نداشته باشه و تابستون تو افتاب بیای شمال و شرجی رو حس کنی تا قشنگ بفهمین ما چی میگیم :D

منم یک همچین قابی دارم البته نه به این قشنگی. چون طبقه سوم از همکف هستم انقدر قشنگ سبز و آبی درخت و آسمون تلاقی ندارن. ولی عاشق صدای گنجیشکاش اول صبحم. عالیه و خیلی هم خوبه که از منظرش لذت میبرین. من شاید ماهی یک بار از پنجره نگاه کنم درختا رو

پاسخ:
:)))

گاهی آره تابستونِ شرجی رو خوب حس می‌کنم ولی باور نمی‌کنید تابستون امسال خیلی عجیب حال‌ هوای پاییزی و سرمای اون رو داشت از اواسط مرداد. قبل مرداد واقعا شرجی بودها ولی کم کم تغییر موضع داد وسط تابستون.
خیلی هم نگران‌کننده‌ست از لحاظ اقلیمی ولی هوا یه‌جوریه انگار پاییزه الآن!
من معمولا حس شرجی رو از جنوب می‌گیرم، عکس‌هاش خیلی عرق آوره، تابه‌حال اون‌جا نرفتم.

آخه تو خونه دل‌م می‌گیره درواقع. تاریکه.

پی‌نوشت: امروز دوباره مرطوب و تابستونی شد. یک روز درمیون بین پاییز و تابستونی‌م.

آدماش هم قشنگن. میگن مشت نمونه خروار :))

پاسخ:
نه زیاد.

چه هوای خوبی توی این قاب هست!! 

:)

پاسخ:
آره دیگه گیلانه D:

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">