وقتی روز به‌ روز بزرگتر می‌شوی

روایت رشد من

فاطمه.ح
متولد 81 ام. اوایل دهه 90 دهه‌هشتادی بودن در این فضا خیلی حس پرافتخاری به بهم می‌داد چون همه یا دهه هفتادی بودند یا دهه شصتی. من از 13-14 سالگی شروع کردم به نوشتن.


روانشناسی را در دانشگاه انتخاب کردم. برخلاف خیلی‌ها که به هوایِ بیشتر شناختن خودشان وارد این رشته می‌شوند، توهمِ کشف خودم را نداشتم.
اما کشف شدم، توسط خودم. هویتم را لابه‌لای درخت‌های خوابگاه خوارزمی کرج پیدا کردم و در مسیر تکراری کرج به گیلان جا گذاشتم.


دوست دارم یک کاری کنم. هر کاری. اینجا کارم نوشتن است و صادقانه بگویم، دوست دارم خیلی خوب بنویسم. هدفم از این وبلاگ از سال 1402 دیگر همین است.

***
به راه بادیه
به راه بادیه
بادیه بادیه
به راه به راه
نشستن باطل
نشستن باطل
باطل باطل
مراد مراد


بایگانی

حتی گاهی حس می کنم هنوز پسیو رو بلد نیستم :|

سه شنبه, ۲ آذر ۱۳۹۵، ۰۴:۴۸ ب.ظ

1. دبیر هنرمون از بس کارهای دوخت و دوز میداد که خسته شدیم و بهش گفتیم هیچ کاری که با رنگ و رنگ امیزی انجام بشه تا سوزنو بزاریم کنار مدنظرتون نیست؟ و بعدش با کلی اکراه و این چیزها تصمیم گرفت که روی سنگ نقاشی بکشیم. و من برای طرحم یکی از پرنده های بازیِ انگری بردز رو انتخاب کردم. البته تصویری که می بینید دچار یه اشکالی شده و یکم رنگ سرخ رو بخش کرم رنگش هست که قراره راست و ریستش کنم. 

2. بک گراندِ عکسِ سنگم، همونطور که مشاهده می کنید، نوشته های هم کلاسیم درباره ی حل کردنِ مکعب روبیکه. از قصد هم اینطوری عکس گرفتم چون می خواستم درباره ی روبیک بنویسم! 

قضیه اینه که یه روز دو سه نفری رفتیم به اون همکلاسی گفتیم برامون کلاس های آموزشش رو بزاره و نامرد پایِ حق التدریس رو هم پیش کشید و خلاصه یه مبلغی هم پرداخت کردیم حتی :)) هر چند کلا سه جلسه بود که آخریش هم همین امروز برگزار شد.

 تا الان می تونم دو ردیف کامل کنم به انضمام یه شکل صلیب مانند روی وجه آخر. و تنها چیزی که باعث میشه این مکعبه حل نشه، اون چهار تا وجه گوشه ش هست که فرمول جدا داره. البته چند حالت امکان داره این گوشه ها قرار بگیرن و برای من هر دفعه که حل می کنم در بدترین حالتش که لزوما به فرمول نیاز داره پیش میاد :| فرمول این بخش رو هم دبیرِ آخرین زنگ اومد تو کلاس و نشد بنویسم و خودش هم زود رفت از مدرسه -_- همین الان با یک پی ام حل میشه البته :))

 3. دو سه هفته قبل با یکی از دوستان نشستیم کارهایی که دوست داشتیم انجام بدیم رو نوشتیم و از بین اونا 3-4 تا رو بر اساس اهمیتی که برای خودمون داشتن انتخاب کردیم و قرار شد دو هفته بعدش ببینیم چه کارهایی انجام دادیم. یک هفته ای بین چک کردنشون تاخیر افتاد و بالاخره من این هفته گفتم بیا جلوشون بنویسیم چیکار کردیم. 

و برای خودم اون چندتایی که براش کاری انجام دادم به این شرح بود :

1.مطالعه : کتاب بادبادک باز از خالد حسینی و نه داستان از سلینجر و مطالعه و حفظ یکی دو غزل از حافظ

2. برنامه نویسی : بالاخره تنبلیِ قبلی رو کنار گذاشتم و پای سیستم نشستم و هرچند روزهای اندک اما اینکارو انجام دادم. و البته متوجه شدم یه مشکلی هم برام پیش اومده چون هر کدی که میزدم، علی رغم درست بودنشون، برنامه ی pycharm خروجی ای برام نشون نمیداد ولی قبلا اینطوری نبود. فکر کنم یه کاریش کردم که اینطور شده :/ برای همین دو شب پیش دوباره گذاشتمش برای دانلود. چون ادرس اصلی فایلِ برنامه رو هم بخاطر این جا به جایی های پی در پیِ فایل ها توسط برادرم پیدا نمی کردم که ری اینستالش کنم -_-

3. بسکتبال : کلاس هاشو ثبت نام کردم و میرم هر 5شنبه. 

4. زبان : همچنان همانی بودم که هستم با ترسی نسبتا عظیم از فیل شدن در فاینال:|:|:| + عنوان

نظرات  (۹)

یادش بخیر! روبیک :) هیچوقت نفهمیدمش :)) 

پسیو چیه؟:))
پاسخ:
اگه فرمول هاش و یکی که برات توضیح بده رو داشته باشی همه چی حله :))

یکی از گرامرهایی که ما الان تو این سطحمون داریم کامل یاد میگیریم. انگار فرار میکنه از ذهنم :| 
۰۲ آذر ۹۵ ، ۱۷:۴۲ بهار پاتریکیان D:
پسیو ؟! ناموسن پسیو ؟!
من یه حس مزخرفی بهم میگه این ترم فیلی بهار ، میفهمی ؟! فِیل .
پاسخ:
چیه خب -_- پسیوه دیگه :( سخته :| فکر کن همه تِنس ها رو باید بلد باشی از اکتیو به پسیو و از پسیو به اکتیو تبدیل کنی. و من هر چقدر می خونم نمی تونم سرعت تبدیل کردنمو خیلی بالا ببرم ولی وقتی دبیرم می پرسه انتظار داره در لحظه جواب بدیم :|

دقیقا منم همینطور. 
۰۲ آذر ۹۵ ، ۱۸:۰۷ منِ مجازی
یه مکعب روبیک داشتم از اون سفید خوشدستا .. نمیتونستم حل کنم جز یه سطحِش رو :/ پیچاشو باز کردم جدا جدا کردن گذاشتم کنارِ هم پیچاشو بستم :| 
پاسخ:
:| دنبال چارتا اموزش و هم کلاسی و این حرفا میگشتی خب، این چ کاریه -_-
فکر می کردم فقط تو جُکاست از این حرکتا :)))))
منم روبیک بلدم :))) هاها =)روش من با مال شما فرق داره البته ! با اون اف و آر هاتون :/
پسیو هم ک راحته =) زبان کلا راحته یکم فراره فقط :/
+نمیدونسدم اینقد هنرمندی عاo-O

پاسخ:
عه چ خوب *_* خب اسمن دیگه. بالاخره فرمول های تو هم یه اسمی داره-_-
بیشتر از یکم :|

حالاخوبه خیلی هم تر و تمیز نشده و میگی هنرمند :))
چه خوشگله.
مکعب روبیک رو فقط دیدم. تلاش نکردم ردیفش کنم.
کتاب بخونید. همیشه هر جا.
پاسخ:
تشکر 
والا تلاش ها بی نتیجه می مونه اگه با قانون نریم :/ من حودم زیاد تلاش کردم و چیزی نشد :))
حتما 😊
۰۲ آذر ۹۵ ، ۲۰:۰۱ پرتقالِ دیوانه
من روبیکو فقط یه وجهشو بلدم درست، درست کنم :/
سنگه چه خوب شده
با چه رنگی کشیدی روش؟
خوش به حالت
من لحظه شماری میکنم کنکورو بدم برم دنبال کارایی که دوست دارم بکنم
پاسخ:
منم در همین حد بودم قبلا که بدون دانشی حل می کردم :)) ولی الان پیِ قانون هاشو گرفتم. 
ولی رنگ امیزیش یه کم بد شده چون موقع رنگ کردن نوکش مشکل پیش اومد :/
من داشتم دنیال گواش هام میگشتم که یادم اومد خشک شدن و انداختمشون دور. فلذا مجیور شدم از ابرنگِِ شش رنگی که مالِ 3-4 سال پیش بود استفاده کنم :)) زمینه ی قرمز و بخش های مشکی با ابرنگ هستن. و بقیه ش با گواش یکی از دوستان:دی

خیلی از کنکورها میگن بعد از کنکور کارهایی که برنامه ریختن رو انجام نمی دادن؛ امیدوارم تو خلاف اینو ثابت کنی *_*
۰۲ آذر ۹۵ ، ۲۰:۴۸ پرتقالِ دیوانه
من قطعا ثابت میکنم
وگرنه به درد لاجرز دیوار میخورم
آبرنگ؟
آبرنگ مگه روی سنگ بند میشه؟
منم بدون دانش انجامش میدم :دی
اینم اضافه میکنم به کارایی که باید بعد کنکور انجام بدم
یاد گرفتن روبیک
تازه من داداشم روبیک 2×2×2
4×4×4
5×5×5
و یه سری روبیک عجیب غریب دیگه که قطعه هاش هم اندازه نیست هم داره
:/
همشونن بلده درست کنه *_*
پاسخ:
امیدوارم هیمنطور شه. 

برای اون ابرنگ قرمزه بدبختی ها کشیدم اصلا :دی یه دور زدم. گذاشتم خشک شه. و بعد هی زدم و زدم و گذاشتم یه جای گرم برای خشک شدن تا اینکه یه دست شد :/ چون دبیرمون گفته بود زمینه رو خونه بزنید. 

Wow 0_o
۰۲ آذر ۹۵ ، ۲۱:۰۸ علی محمدرضایی
روبیکو من هیچوقت نفهمیدم یکی برام توضیح داد آخرش گفت فهمیدی گفتم آره اونوقت توهمون مرحله اولش موندم
پاسخ:
:/ خب یه دور دیگه ازش توضیح میخواستی
۰۲ آذر ۹۵ ، ۲۱:۱۲ علی محمدرضایی
خواستم بازم همون شد
جوابتم ببین
پاسخ:
:))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">