وقتی روز به‌ روز بزرگتر می‌شوی

روایت رشد من

فاطمه.ح
متولد 81 ام. اوایل دهه 90 دهه‌هشتادی بودن در این فضا خیلی حس پرافتخاری به بهم می‌داد چون همه یا دهه هفتادی بودند یا دهه شصتی. من از 13-14 سالگی شروع کردم به نوشتن.


روانشناسی را در دانشگاه انتخاب کردم. برخلاف خیلی‌ها که به هوایِ بیشتر شناختن خودشان وارد این رشته می‌شوند، توهمِ کشف خودم را نداشتم.
اما کشف شدم، توسط خودم. هویتم را لابه‌لای درخت‌های خوابگاه خوارزمی کرج پیدا کردم و در مسیر تکراری کرج به گیلان جا گذاشتم.


دوست دارم یک کاری کنم. هر کاری. اینجا کارم نوشتن است و صادقانه بگویم، دوست دارم خیلی خوب بنویسم. هدفم از این وبلاگ از سال 1402 دیگر همین است.

***
به راه بادیه
به راه بادیه
بادیه بادیه
به راه به راه
نشستن باطل
نشستن باطل
باطل باطل
مراد مراد


بایگانی

چادری در کلاس.

چهارشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۴۷ ب.ظ
دخترهای چادری تو محیط آموزشی‌ای مثل مدرسه تا جاییکه من همیشه دیدم چادرشونو برمی‌دارن؛ حتی اگه دبیر مرد باشه. در حقیقت هیچ‌وقت بنظرم چیز عجیبی نبوده و روش دقت نکردم. امسال یه نمونه‌ی جدیدی تو کلاسمون داریم که اینطور رفتار نمی‌کنه و تو کلاس ریاضی که دبیرش آقاست هم چادر می‌ذاره. می‌تونم بگم حسِ جالبی بود وقتی این صحنه رو دیدم. قبلا ندیده بودم و کاملأ نو بود. تو کلاسمون دو سه تا چادری دیگه هم هستن که تو کلاس چادر نمی‌ذارن، بخاطر همین این اختلاف رفتار برام بامزه بنظر رسید.

اصلا کاری به بدی و خوبیش و قضاوت و ... ندارم. صرفا برام جالب بود و یه صحنه‌ی نو در سال‌های تحصیلم.
موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۲۷
فاطمه .ح

نظرات  (۲)

من حتی تو مدرسمون موردی که پیش دختراهم چادرش رو در نمیاره دیدم:)
پاسخ:
اینکه عجیبه!
یعنی من حرکتِ اون دخترِ همکلاسیم رو منطبق با اعتقاداتش (دین اسلام) میدونم اما اینی که تو میگی حتی منطبق با اون هم نیست و عجیب و غریبه :)) و فکر نمیکنم برتری ای داشته باشه.
جل‌الخالق!
من تو دانشگاه، سر کلاسا نه ولی تو آزمایشگاه و کارگاه چادرمو می‌ذاشتم تو کیفم
پاسخ:
دقیقأ ریکشنِ من بود :))) حالا فکر کن من مذهبی و چادری هم نیستم و برام خیلی جل‌الخالقِ بیشتری داشت و بامزه بود:))

آها!

این خانم مثلا سر تخته هم بخواد بره چادر سرشه؛ البته نه جلوی دبیر مونث ها.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">