وقتی روز به‌ روز بزرگتر می‌شوی

روایت رشد من

فاطمه.ح
متولد 81 ام. اوایل دهه 90 دهه‌هشتادی بودن در این فضا خیلی حس پرافتخاری به بهم می‌داد چون همه یا دهه هفتادی بودند یا دهه شصتی. من از 13-14 سالگی شروع کردم به نوشتن.


روانشناسی را در دانشگاه انتخاب کردم. برخلاف خیلی‌ها که به هوایِ بیشتر شناختن خودشان وارد این رشته می‌شوند، توهمِ کشف خودم را نداشتم.
اما کشف شدم، توسط خودم. هویتم را لابه‌لای درخت‌های خوابگاه خوارزمی کرج پیدا کردم و در مسیر تکراری کرج به گیلان جا گذاشتم.


دوست دارم یک کاری کنم. هر کاری. اینجا کارم نوشتن است و صادقانه بگویم، دوست دارم خیلی خوب بنویسم. هدفم از این وبلاگ از سال 1402 دیگر همین است.

***
به راه بادیه
به راه بادیه
بادیه بادیه
به راه به راه
نشستن باطل
نشستن باطل
باطل باطل
مراد مراد


بایگانی

.

يكشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۸، ۰۸:۵۷ ب.ظ

کی فکرشو می‌کرد.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۱۰
فاطمه .ح

نظرات  (۴)

۱۰ آذر ۹۸ ، ۲۱:۱۶ محمدعلی ‌‌

چی شده؟

پاسخ:
کی فکرشو می‌کرد که سال کنکور اینقدر فشار بیاره؟ واقعاً کی فکرشو می‌کرد؟ تعادل روانیمو دارم از دست می‌دم کم کم!
۱۰ آذر ۹۸ ، ۲۱:۳۳ محمدعلی ‌‌

خیلی می‌فهممت. 

ولی، خیلی بلد نیستم کمک کنم توی مورد کنکوری. 

می‌دونی؟ سختی کنکور، یه جوریه که هزاری هم مشاور کنارت باشن، تا خودت باهاش کنار نیای، فایده نداره.

فقط اینا رو یادت نره: مراقب خودت باش. خودتو بین کتاب‌ها حبس نکن؛ به خودت زنگ تفریح‌های جالب و شیرین بده که روحیه بده بهت. و وقتی داری می‌خونی، فقط بخون و به هیچ‌چیزی فکر کن. نه به آینده، نه به اینکه داری درس رو چقدر یاد می‌گیری. بخون و برو جلو. فقط پیوستگی داشته باش و با حال خوب بخون. نگران هم نباش. 

پاسخ:
ممنونم که کامنت دادی، خودش یه کمک ذهنی بود.
:)

بشدت موافقم 

پاسخ:
-_-
۱۵ آذر ۹۸ ، ۲۰:۵۷ مــاهان (ف.چ)

بخدا هیچی نیست. هیچی. :)

فقط سعی کن لذت ببری. و "رمان" و "موسیقی" رو فراموش نکن. ما ریاضی بودیم یکم دستمون بازتر بود یکم می‌رفتیم چیزای متفاوت‌تر حل می‌کردیم و مثلا این لذت بردنمون بود، نمی‌دونم با این کتاب‌های احمقانه‌ای که به شما طفلک‌ها فرو کرده‌ن چی دارید برا لذت بردن، و حتی شنیدم زیست تجربی‌ها یک‌سوم شده!:)) ولی لذت ببر. ببین. تنها راهش همینه. بخوای فشار بیاری و خودتو سفت بگیری و بهش فکر کنی، همه‌چی بدتر میشه. یه پیشنهاد هم دارم! از فیدیبو کتابای فروید رو بگیر شروع کن به خوندن. شاید دونستنِ اینکه با چه دنیای شگفت‌انگیزی قراره روبرو شی "آزاد"ت کنه. 

 

بهترین راهِ موفق شدن تو کنکور (از زبان دوبار ۲هزارآورنده که خوب طعم شکست رو چشیده) اینه که کلا فراموش کنی کنکور داری، و فقط پیش بری. با سرِ پایین و آروم و بدون توقع از جهان و آینده و کائنات و زندگی.

پاسخ:
سلام، بازم ممنونم بابت حرفای خوب و دلگرم کننده‌ت.
 والا چنددقیقه پیش داشتم به خودم فرو می‌کردم که اقتصاد درون‌زا و برون‌گرایی که مای آرمان‌گرای ایرانِ اسلامی خواستارشیم، اقتصادیست که هم کاملاٌ خودکفا باشه و هم با جهان تعاملات سازنده داشته باشه و بالاخره از یوغ این استعمار جهانی بیاد بیرون! :))))))
الآن هم کمابیش کتاب می‌خونم ولی به اینکه به هدف مشتاق کردنم به دانشگاه بخونم نبود، ایده‌ی خوبیه، مرسی :)

حقّا که راست می‌گویی. حتی رتبه یک انسانی هم همین رو گفت! گفت عادت کنید به درس خوندن، انگیزه‌های کوتاه‌مدت ندید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">