وقتی روز به‌ روز بزرگتر می‌شوی

روایت رشد من

فاطمه.ح
متولد 81 ام. اوایل دهه 90 دهه‌هشتادی بودن در این فضا خیلی حس پرافتخاری به بهم می‌داد چون همه یا دهه هفتادی بودند یا دهه شصتی. من از 13-14 سالگی شروع کردم به نوشتن.


روانشناسی را در دانشگاه انتخاب کردم. برخلاف خیلی‌ها که به هوایِ بیشتر شناختن خودشان وارد این رشته می‌شوند، توهمِ کشف خودم را نداشتم.
اما کشف شدم، توسط خودم. هویتم را لابه‌لای درخت‌های خوابگاه خوارزمی کرج پیدا کردم و در مسیر تکراری کرج به گیلان جا گذاشتم.


دوست دارم یک کاری کنم. هر کاری. اینجا کارم نوشتن است و صادقانه بگویم، دوست دارم خیلی خوب بنویسم. هدفم از این وبلاگ از سال 1402 دیگر همین است.

***
به راه بادیه
به راه بادیه
بادیه بادیه
به راه به راه
نشستن باطل
نشستن باطل
باطل باطل
مراد مراد


بایگانی

چند روز قبل از امتحانات فکر کنم که لافکادیو این پست رو گذاشت. از همین پست آهنگ far from any road رو گوش کردم و بعد جاهایی که دنبال متن و معنیش می گشتم، در منابع فارسی نوشته بود که برای تیتراژ سریال true detective انتخابش کردن. بعد که درباره ی این سریالِ یکم جست و جو کردم فهمیدم عکسی که لافکادیو پست کرده، تصویر همین سریاله. یه روز هم یهویی تو پوشه های فیلمی که برادران دارن، پوشه ی سریال رو باز کردم، که دیدم یه چیزی اضافه شده به اسم true detective!! منم تصمیم گرفتم همون یک سیزنی که تو پوشه بودو ببینم. 

اواخر فیلم که داشتم درباره ی فیلم تو نت چرخ می زدم، متوجه شدم سریال به نوع خاصی ساخته شده که هر فصلی یه داستان جدا به همراه بازیگران جدید داره. خب خیلی خورد تو ذوقم؛ نقش اصلی سیزن اول به حدی به دل نشسته بود که دوست نداشتم برم قسمت آخر رو ببینم و همه چیز تموم شه. ولی خب شد!

قسمت آخرشو که دیدم، تیتراژ پایانی رو هم از لافکادیو گرفتم. آهنگی به اسمِ angry river. 

میون همین فیلم دیدن ها و امتحانات، اینستاگرام هم چک می کردم خب! داشتم تو صفحه ی یکی از گیاهخوار می گشتم که دیدم یه کلیپ برفی از رشت گذاشته و صدای یه موسیقی ِِ غربی هم روشه. اسم آهنگ رو هم بدون آندرلاین زدن و فاصله انداختن هشتگ زده بود.(#lethergo) آخرش فهمیدم منظور let her go هست، و رفتمو برای اولین بار از passenger یه آهنگی گوش دادم. 

فکر کنم همون موقع ها بود که پست های شرلوک هلمز رو گذاشتم. 

چند روز پیش قسمت دوم فصل چهارمش رو دیدم و حدودا یه هفته قبلترش قسمت اول رو. فکر کنم نیازی نیست که بگم چقدر عالی بوده این فصل. کلی بلاگر درباره ش حرف زدن. 

دو سه روز پیش محمود بهم گفت تا الان یک سریالی رو تا فصل 12ش دیده و این سریال از سالِ 2002 ساختنش شروع شده و هنوزم ادامه داره؛ قطعا من نمیخوام برم ببینمش فقط خواستم اسمش بیاد : supernatural. موندم واقعا! 12 فصل که هر فصل حدودا 20-21 قستمه تا اونجایی که من میدونم. واقعا زیاده. از توان من خارجه. سریال که خیلی طولانی باشه دیگه تحملشو ندارم؛ هر چند فکر کنم اگه فصل اول true detective سه چهار فصل دیگه هم ادامه پیدا می کرد، تماشاش می کردم .. :))

دیشب یادِ موزیک ویدئویی افتادم که ماه ها قبل دیده بودمش. چقدر خوب بود. اصلا چقدر جسی جی خوب به دوربین نگاه میکنه! خوب لبخند می زنه! خوب هم میخونه!

اسم آهنگ یادم اومد و دانلودش کردم : jessy J-flashlight

فردا آخرین امتحانم رو باید بدم. آمادگی دفاعی! حفظ کردنی :(( جالبه که بدونید امروز هم کلاس زبان دارم و هنوز نصفشو خوندم :|

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۲۶
فاطمه .ح

نظرات  (۵)

یقیناً آمادگی دفاعی از اون دروسی هست که به هیچ! دردی‌ـمون نمیخوره! صرفاً یه مشت حرفِ الکی درباره تهاجم و جنگ نرم و نحوه ی مقابل و کاربردهای خیالیِ بسیج[البته ذات بسیج خوبه هااا ولی الان که کلاً بسیج معنیش رو از دست دادم به نظرم]!! منم که فردا همینو امتحان دارم به شدت به این شکل:":((" هستم :||
پاسخ:
بله , صد در صد :)👍
۲۶ دی ۹۵ ، ۱۵:۴۰ خانومی ...
من نمیدونم super natural رو تا چه فصل و چه قسمتی ش دیدم ، ولی دیدمش :/
پاسخ:
پس یعنی اینقدری برات جذاب نبود که ادامه ش بدی :))
ولی برادرم خیلی خوشش میاد از این. 
سوپرنچرالو من از فصل 7 یا 8 ب بعدش دیدم...
همون نبینیش بهتره.
شرلوک هم عالیه فقط من منتظز روشن شدن قضیه موریارتی ام هنوز.

پاسخ:
چرا از اول شروع نکردی؟ :|
عه برادرم خیلی تعریف میکنه :))) میگه فوق العاده جذابه و کلا به گروه خونیش میخوره. البته منکه درباره ی خودم 1 درصد هم احتمال دیدنشو نمیدم! زیاده!
فقط فصل اول true detective رو دیدم. از دوش خوشم نیومد پاک کردم. شرلوکم دو سه تا سمت دیدم خوشم نیومد. بطور کلی تمام سعیمو می کنم از چیزی خوشم نیاد :)))
پاسخ:
دومیشو ندیدم و طبعا نظری ندارم :))
ای بابا شرلوک رو چرا -_-

تو فکرش بودم ولی هم وقتش نبود و هم سریالای خیلی بهتری رو دیده بودم .
حتما بخاطر علاقش ب ماورائه.
خوبه افرین خخ
الان دارم قسمت اخر شرلوکو میبینم :)
پاسخ:
خوبه، منم دیشب قسمت سوم شرلوک رو دیدم :) حرفی نمیشه زد در مقابلش واقعا. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">